andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

För mkt av det goda...

Publicerad 2010-06-28 11:14:13 i Allmänt,

För några månader sen flyttade jag och Martin ut på landet, närmare besämt till hans föräldragård Tyftingemar. Vi kände att min lilla etta var för liten och jag kände att hans lägenhet behövdes fixas till för att jag inte skulle få krupp ;) samt så hämtade jag hem min häst i samma veva och den placerades ute i Tyftingemar. Så då föll det sig naturligt att vi bosatte oss där i jaktstugan på gården. Till en början trivdes jag som fisken i vattnet, så lugnt och skönt. Dagarna gick till att jobba och sen hem och spendera kvällen i stallet. Jag kunde inte få annat än lugn och ro. Och efter en ganska tuff höst och vinter var det precis det jag behövde. Egentid och ett avbrott från allt.

MEN... nu kan kan jag villigt erkänna att jag börjar bli rejält mättad av lantlivet. Det liksom kryper lite i kroppen på mig, jag måste ha civilisation igen. Jag vill ha båttur, vin på en uteservering, sommarfest, bad på någon av västerviks badställen. Man kan säga att det börjat rycka lite i Västerviks termen och jag börjar bli rastlös.  
I Augusti flyttar vi in till stan igen, dock inte till lägenheten på storgatan utan till vårt nya boende, huset på Fredriksdals gatan :) Japp.. ni läste rätt. Vi är husägare! Inget nytt för Martin men megastort för mig! Har redan planerat inredning och rabattdesign. Dock blir det ju inte förens nästa sommar jag får sätta klorna i trädgården. Men planera kan man ju alltid.

Midsommar blev okej, trevlig liksom. Jag blev ju sjuk i mitten på förra veckan, samt så krockade planerna totalt inför midsommarfirandet. Detta resulterade i midsommarfirande på tyftingemar med ett mindre sällskap, vin, middag, jordgubbstårta (självklart) krocket mm.
Hela helgen har gått i lugnets tecken... vi har bara softat. Igår åkte vi ut till hummel för lite tid med mina päron. Första doppet i kogaren avverkades, skönt och behagligt.
Idag ska jag och Ison dra en veva till kakan ute på Grönö efter jobbet.
Och IMORGON... Ja, imorgon är det en alldeles speciell och fantastisk dag. Som vi har längtat. IMorgon går premiären av stapeln för ECLIPSE och vi alla i tjej -och biogänget kommer samlas ännu en gång och dregla över Edward Cullen och dom andra vampyrpuddingarna i Twilightsagan. Jag är heltaggad och exalterad! 



Vacker som en dag, söt som socker och sjuuukt sexig! ;)

Kommentarer

Postat av: JempaHella

Publicerad 2010-07-02 10:07:50

Damn ugly! :D

Jag har helt missat din blogg, igen!

Kram på dig!

Postat av: Elin A

Publicerad 2010-07-02 10:15:29

Å grattis till husköpet, så roligt för er!!! Många kramar

Postat av: Janni

Publicerad 2010-07-02 10:56:45

Tack Elin! :)

Jennie du kan inte mena allvar?? Han är ju läckrast! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela