andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Äntligen

Publicerad 2010-03-22 11:32:16 i Allmänt,

Nu kan jag börja känna att humöret är påväg upp igen. Första latten för dagen är sänkt -precis vad jag behövde. Har lite dötid innan lunchen då jag väntar på min kära kollega som förhoppningsvis ska förse mig med lite jobb efter lunchen. Har jobbat undan allt som ska jobbas undan redan.
Härliga...vågar man säga vårväder? För innan man vet ordet av så kanske det snöar igen. I vilket fall är det härligt med solen i alla fall.. man blir fylld med energi. Och av någon anledning så infinner sig alltid (iallafall för mig) en känsla och ett behov av förnyelse. Ny frilla, nya vårkläder, en ansiktbehandling och mkt mkt mer känns nästan som ett måste för mig. Frågan är bara hur mkt jag behöver egentligen... i alla fall när det gäller kläder. Jag har så sjukt mkt kläder!! Ja, jag erkänner... men jag upplever inte att jag har ett sjukt shoppingbegär utan att jag är lite utav en samlare. Jag kan alltså inte göra mig av med mina grejer. Fick ett tips för lite sen, av en kär vän. Att för varje nytt plagg som kommer in i garderoben ska ett gammalt ut. Problemet för mig är att det skulle inte märkas någon skillnad, jag skulle behöva rensa minst tio plagg för varje nytt som kom in om jag skulle få någon sorts effekt. Jag skojar inte om jag säger att jag har minst tio "svartsäckar" med kläder som står i mitt föråd plus att jag vet att jag har ca 5 som står i min brors.

Men så idag fick jag den briljanta idén. SÄLJA! För mer normala människor så skulle det vara en självklarhet för längesen. Men det som hindrat mig är att det skulle ta sån tid att ta kort, lägga in på tradera, paketera och skicka. Just för att det är såna stora mängder kläder. Så min idé är att för vänner och bekanta ha öppet hus "lite VIP" där man kan få chansen att fynda för att sen.. håll i er nu ställa mig på loppis och kränga resten ;) Kanske snor jag idén av min vän Karin också, som lagt ut lite kläder och skor till salu på sin blogg.
Och vips kommer jag ha ett startbidrag att köpa ny garderob och fixa vårfrillan för. :)

http://www.gladjebubblan.se/images/valkommen/latte.jpg

Tänk vad en liten latte kan göra.. MER Latte åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela