andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Grattis Brollan!

Publicerad 2010-03-23 16:02:00 i Allmänt,

För exakt 22 år sen föddes min lillebror, till en början var jag världens stoltaste syster. Min älskade lilla lillebror! Tyckte han passade alldeles utmärkt som levande docka. Tyvärr växten han ju upp snabbt och blev ganska tung och icke så medgörlig som innan, ja, rent av rätt jobbig när man som storasyster ville vara ifred med SINA vänner. Detta slutade ofta i lite slagsmål. Givetvis vann jag, men jag fick också mest skäll eftersom den lilla snorisen skvallrade på allt jag gjorde.
Idag har min lilla lillebror blivit ganska stor, hela 22 år! Lite svårt för mig som storasyster att acceptera att det nu är jag som blir nerslagen och att han nu också får göra samma saker som MIG!! Innan var det ju bara jag som fick för att jag var äldre och han så liten. Kommer ihåg första gången jag mötte honom på krogen... FULL!!  Jag ville rycka han i örat och släpa med honom hem. Dom som vet hur det är att ha småsyskon vet också att man absolut aldrig skulle vlija vara utan dom. För även om vi slogs en del som små så hade vi också sjukt roligt i varandras sällskap. Och nu när lilla lillebror vuxit upp och äntligen får göra allt som storasyster fick göra så mkt tidigare, blir storasyster som tidigare inte haft så mkt huvudbry (då hon vetat att lilla lillebror är hemma i tryckt förvar hos mamma och pappa) ybernervös varje gång hon vet att han ska ut (något kan hända) han ska sätta sig i en bil (något kan hända) Tjejer kommer in i bilden (hans hjärta kan bli krossat) osv osv...

Jag måste säga att det är med skräckblandad förtjusning då jag gratulerar min stora "lilla" lillebror på 22 årsdagen!
Ännu ett år äldre och mindre koll har syrran ;)

Grattis David!
Älskar dig!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-23 16:54:19

Vad fint du skrivit om och till din "lille"bror, vilken tur han har som har dig som syster.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela