andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Ny frilla...

Publicerad 2010-03-23 14:33:50 i Allmänt,

Idag på lunchen var jag och min kollega på people och käka, kan förövrigt varmt rekomendera det som lunchställe! Goda och nyttiga alternativ. för ynka 59 kr!
För alla icke belevade-i-Västervik, så är people en kombination av hårstudio och café, himla storstadschickt sådär. Gillar dock konceptet och hoppas att det går bättre denna gång, om jag inte missminner mig så fick man slå igen caféverksamheten sist. Men tror det var andra ägare då också och idén lite för ny för lilla småstaden Västervik. Nu har det väl gått en tid sen sist och jag kan säga att jag kommer vara en av dom som förespråkar fika på Café people i forsättningen, om inte minst för att jag idag såg deras hembakade brownies ;) Meee Love Chocolate!

Nog talat om mat. Nu till det viktiga ämnet vårfrisyr. Klart man blev sugen på att förnya sig lite när man såg bl.a lilla Elli ligga i shamponeringen idag när vi kom in på Cafét. jag har ju tidigare haft page, vet att jag trivdes grymt bra i det men att jag i slutet tyckte det var lite opraktiskt då jag var i stallet mkt och ofta satte upp det (eller iallafall försökte) det är ju så mkt lättare med längre hår som man slänger upp i en boll mitt på huvudet ju.
Men nu står jag alltså i valet och kvalet om jag ska kapa igen.. För ca ett år sen var jag med i en mode/hårvisning på palladium. Där det slutade med att jag hade någon form av trappfrisyr på ena sidan, alltså ett hack klippt ända in till örat (väldigt markant) plus att mina surt sparade längder kapades lite kortare än till axeln. Cool frilla, absolut! Men inte på mig, konstaterade jag ganska snabbt.

Nu har jag som sagt sparat ut med hjälp av lite löshår under hösten och vintern och har mitt hår så långt (strax över tuttarna) att jag kan ha hästsvans, det är mörkbrunt och ganska tråkigt.
Men nu är ju då frågan... ska jag eller ska jag inte? Jag vill nog inte ha lika kort som sist men en lite längre page till axlarna och med en liten uppljusning mer chokladbrunt.
Vad tycker ni?


Typ såhär fast lite mörkare.
Frisyrer - Kvinna | Färg: Blont | Längd: Page | Form: Rakt

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-23 14:39:26

tycker du ska ha en page, kanske lite längre bara. trevlig blogg förövrigt =)

Postat av: Janni

Publicerad 2010-03-23 14:53:26

Tack så mkt! =)

Postat av: Christine

Publicerad 2010-03-23 16:45:17

Tror en frilla liknande bilden skulle passa dig utmärkt.Klipp inte av för mycket bara , risk att du ångrar dig.

Postat av: Karin

Publicerad 2010-03-23 19:13:35

nice,... jag vill me fixa håret.. de e så jävla tunt nu för tiden bara:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela