andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Onsdagsmöte

Publicerad 2010-03-24 14:33:34 i Allmänt,

Hej nu är jag på plats igen. Jag är oskadd och vid väldigt gott mod, alltså ingen fara på torpet Ison ;) Lilla sötpajen hade hunnit bli orolig här under förmiddagen då jag inte skivit ett endaste inlägg. SÖT!
Förmiddagen har gått till möten om hur framtiden kommer se ut kan man säga, därav inga uppdateringar i bloggen.

Helgen börjar närma sig med stormsteg, planerna för den är lite vaga än så länge. Vet bara att det förmodligen kommer bli en utgång med ett, förmodar jag härligt gäng tjejer. Martin ska åka till England imorgon och är borta över helgen, så kommer för första gången sen vi blev tillsammans, vara utan honom en längre tid. Känns tomt av bara tanken på att  somna själv dom närmaste kvällarna :(

Kollade i min kalender igår och upptäckte att kommande helger april är alla uppbokade med diverse aktiviteter. Påskfirande, Göteborgstripp, Tyskland, och Sälen. Med andra ord kommer April swicha förbi. Alltså ett steg närmare sommaren, då jag för första gången på väldigt länge ska ha en ganska lång sammanhängande semester. Kommer blir super då vi i dagsläget står med påbörjandet av lägenhetsrenoveringen som förhoppningsvis ska stå klart till sommaren.
D.v.s att min semester kan gå till att i största mån  styla vårat finfina hem. :) Har redan börjat spåna hur inredningen ska se ut. Svårast blir nog vardagsrummet, då jag har en jägare till karl så finns det en vilja om att ha uppstoppade djur och älghorn i vardagsrummet. Älghorn har börjat komma tillbaka som en cool inredningdetaj så där kan jag ge med mig, tycker att det kan vara redigt snyggt. Om man använder det på rätt sätt. Men dom exotiska, uppstoppade bogmontagen från Afrika vet i tusan hur jag ska lyckas få in i det hela. Jag kan tycka att en uppstoppad älg eller liknande är rätt fult men just dessa djur är faktiskt väldigt vackra och unika. Men jag kan inte få ihop övriga inredningen med dom, utan att det känns som en jaktstuga. Tips och råd mottages därför gärna!!!




Tiden bara rinner iväg och det är snart dags att gå hem. Kvällen ska spenderas på ett trevligt fik med en väldigt trevlig tjej, dags för lite lattesnack med andra ord. Sen ska jag hem och laga iordning hemlagad grönsaksjocks med pasta = 4 points! Japp ni läste rätt, viktväktarna is the shit... efter många vändor på diverse dieter. Så har jag nu valt en där jag får 1, TRÄNA och 2, ÄTA.
Jag kan säga att jag har nog aldrig ätit såhär mkt i hela mitt liv, skillnaden är bara att det jag äter är bra och nyttigt och på fasta tider.
Vilket märks något kollosalt på mitt humör (blodsockret skenar inte upp och ner) Och min FÖRBRÄNNING ökar istället för att ställas in på svält. A och O i viktminskning. Jag och en vän till mig satt och jämförde cambridge och viktväktarna och i slutändan når man samma resultat. Bara det att jag nu får äta och må bra istället samt att det blir lättare för mig att fortsätta hålla vikten. 55 kilo viktnedgång på 5-6 månader låter det otroligt?! Det är det inte jag vet ett levande bevis som just körde viktväktarna. Dock ska jag inte gå ner 55 kilo. Men några kilo plus en massa träning skadar inte till beach 2010. Sen är jag nöjd.

Det bästa med detta är planeringen, veckohandling, matintag dag för dag, allt blir så mkt lättare när allt redan är färdigplanerat. Man slipper ångesten över att inte vet vad man ska laga till mat, man slipper att åka till affären efter jobbet vrålhungrig och handla (alla vet att det aldrig slutar speciellt bra) Och det hela är väldigt enkelt. Jag kan äta allt!! Men i måttliga mängder och efter ett noga beräknat system. Aldrig över 18 points per dag. Tycker faktiskt att det är rätt kul. Eftersom jag också tränar får jag bonuspoints, som ger min friheten att tex nu på lördag så kan jag dricka ett par glas vin utan att det förstör något. Det viktiga är att jag dagen efter återgår till det normala igen. Och hela tiden håller förbränningen vid liv.

Haha absolut inte menat att det skulle bli såna här rader om min pågående viktnedgång. Men ja, jag tycker det är redigt kul faktiskt. Samt att jag faktiskt känner att det gör skillnad på mig och mitt mående. Vilket gör att det inte ens är svårt! :)

NU måste jag återgå.
Hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela