andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Sorry!

Publicerad 2010-03-31 12:14:44 i Allmänt,

Förlåt för mitt ickebloggande igår. Hade lite och styra med mest hela dagen igår, därav fick ni inte ta del av så mkt från mig. Igår spenderades dagen som vanligt på jobbet, efter det drog jag och Martin ut till Stuverum för att leta rätt på mina hästgrejer. Hittade allt! Lycka över det eftersom jag varit lite rädd för att det slängts. Så på fredag är det en röjar, puts och tvättdag av alla grejer. Måste få koll på vad som går att använda eller rättare sagt vad det är jag har. Känns som om man vill ha allt sånt klart om det nu blir så att en lite hästflicka dyker upp i min ägo om ett tag. Martin sa idag att det ända som just nu rörde sig i mitt huvud är "HÄST"... Och jag är nog villig att erkänna att det stämmer. Är som ett förväntansfullt barn ;) Hoppas hoppas allt klaffar som det ska mellan mig och hästen, tänker aldrig vara med om det som var med Tristan en gång till. Även att jag, fast det låter helt sjukt kan sakna honom något enormt!
Många har sagt att det ej går att se bilderna på hästen jag lagt ut. Så jag gör ett nytt försök i dag.

Kvällen igår avslutades med handling och matlagning, älskar när man kan göra såna vardagliga saker ihop. Allt blir så mkt enklare. Dessutom får man tid tillsammans.... i vardagen. Om ni förstår vad jag menar? Tror sånt är viktigt, att man från början jobbar i ett team. Så att det inte slutar med att man får givna "arbetsuppgifter" i förhållandet, utan att man delar på det som ska göras och är viktigt. Vilket i sin tur resulterar i att man förhoppningsvis aldrig behöver känna att man blir tagen för givet när det gäller tex matlagning och hushållsnära tjänster. ;) Givetvis menar inte jag att man ska göra allt ihop jämt och att jag inte kan städa eller laga maten om det faller sig så att den andra inte har tid eller helt enklet inte har lust. Men tycker ändå att det ska vara lite bådas ansvar. Och visst förenklar det förhållandet och gör det trevligare att leva ihop om man slipper bråka om vem som diskade senast. Dessutom blir allt mkt roligare om man gör det tillsammans, inte sant?

Snart är det påsk, kan ni tänka er, PÅSK! Redan... det går så himla snabbt!
Påskaftonen kommer spenderas på sahara, det är abonnerat. Och tror inte det finns många biljetter kvar, så för er som inte köpt. Skynda och gör det! Ni köper dom utav bl.a Ia
Alltså väljer jag bort palladium denna gång, tror det kan bli trevligare på sahara just för att åldersnivån är lite högre och alla man känner kommer gå dit. Mkt bra initiativ Mia och Bäckis!

Nu är det dags för lurre!
Ha en fortsatt trevlig Onsdag mina vänner!



Ser ni dom nu?

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-03-31 13:17:00

hej gumman, nu får du hjälpa mig!! Jonas ska ju gästskriva på min blogg om hur man får fler besökare och hur man tjäner pengar på sin blogg/hemsida.. kan inte du skriva nåt kort om detta???

här är länken du kan posta där de ska skriva sin fråga..

http://karinlund.com/skapa-trafik-tjana-pengar

tack gumsan;) pusss

Postat av: Janni

Publicerad 2010-03-31 14:31:45

Självklart! Du kan räkna med mig ;)

Postat av: lille bäää

Publicerad 2010-03-31 16:44:50

Hon ser jättefin ut jankan!

Blir det provridning i helgen? :)

Postat av: Janni

Publicerad 2010-03-31 16:57:42

Bääääeee! Jamen visst är hon fantastisk! :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-03-31 20:32:27

Härligt med en ny häst!!! :)

Postat av: eLiiN

Publicerad 2010-04-01 13:58:35

Kul Janni att det är fler som faller tillbaka :) har haft min första ridtur idag, blir dock ingen egen förrän skolan är klar. Hon ser jättefin ut, när blir det provridning? Lycka till! /EB

Postat av: Janni

Publicerad 2010-04-01 23:51:15

Härligt och kul är bara förnamnet på hur jag känner nu ;) Är som ett barn på julafton.. haha Elin man kan ju inte vara utan dom fyrbenta vännerna, ellerhur? Har försökt så många gånger nu, men lyckas aldrig hålla det. Så du har också kommit igång nu? Vart rider du? Klart du ska ha en häst efter skolan... :) Provridningen går av stapeln nästa helg om allt går som det ska. Så spännande ju!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela