andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Fars dag!

Publicerad 2010-11-14 22:12:27 i Allmänt,

Dagen började med huvudvärk p.g.a nattens aktivitet och för lite sömn. Igår när jag väl kom i säng så ringde först telefonen och sen började Jizza av någon anledning spy??!! Så det var bara att ge sig upp ur sängen och börja torka och ta hand om en mäkta ynklig doggi. Runt 02.00 somnade jag om för att sedan vakna av ännu en spyattack. Man kan säga att jag börjar bli van vid det här med nattjobb, så det här med bebis kommer gå som en dans.
Klockan 07.00 ringde klockan, for ut till stallet. Huvudet värkte, kändes som om jag hade jordens baksmälla.
Vidare hem för att stupa i soffan i tre timmar -helt slut!

Nog talat om tråkighet, igår var jag på bio och såg DUE DATE, helt klart min typ av humor. Skadeglädjen är den sanna glädjen ;) Den var redigt rolig!
Idag firade jag som så många andra min far. Han fick den obligatoriska farsdagskjortan och så åt vi lamm. Min mamma är typ bäst på och laga mat, finns ingen bättre mat än hennes.
Väl hemma är jag nu, ligger redan i sängen. Måste försöka sova igen det jag missat för imorgon börjar en ny arbetsvecka. Och på tisdag slår jag två flugor i en smälla under eftermiddagen, slutar tidigt men har en ansiktbehandling samt en vibra saun massage inbokat + en jättejobbigt tandläkarbesök -ska laga :s
Sen måste jag gå till frissan, men är helt osäker på vad jag ska göra med barret, förslag? Tänker INTE klippa av mig det igen, varför gör dom flesta gravida kvinnor det? Eller alltså det är jättevanligt att dom klipper sig kort, why?

Dags att sova -natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela