andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Födelsedagskalas

Publicerad 2010-11-03 22:25:08 i Allmänt,

Sitter i soffan och smälter hamburgemiddagen och traktortårtan som det bjöds på, på kvällens födelsedagskalas. Melker 3 år hade bestämt middagen helt själv.
Efter middagen bjöds det på skönsång från Melker och Isabelle , Åsa Jinders - av längtan till dig. Om jag fällde några tårar?? Eh ja... vad mer kan man begära liksom ;)  Så vackert och ljuvligt.
Imorgon vankas det jobb igen börjar dock först vi halv nio så det blir en sovmorgon, om jag nu inte lyckas vakna sådär runt 04.00 som jag dom senaste månaderna sysselsatt mig med, för att sen inte kunna somna om.

Efter jobbet i morgon så kommer jag svettas, skaka av rädsla, gråta mm... ska nämligen besöka min största skräck -TANDLÄKAREN! Jag hatar det.. och då menar jag inte att jag bara ogillar det lite. Jag får panik!! Hjärtat rusar, tårarna rinner, jag svettas och sjunger (av någon anledning) eller så gott det går när dom håller på i munnen på mig. Tror det är någon slags försvarsgrej och ett sätt att försöka hålla mig själv lugn. OCH INTE nog med det. Imoron ska jag för första gången träffa min NYA tandläkare, eller nya och nya jag vet mkt väl vem människan är, men det är alltid lika jobbigt varje gång, när man måste förklara att det här är skitjobbigt för mig och att jag inte är som alla andra. Man känner sig ju som världens tönt. Min förra tandsköterska behandlade mig som ett barn när jag var där, och det kan jag säga, att hade hon inte gjort det så hade jag förmodligen aldrig pallat med alla lagningar som behövts i min mun. För ni ska ju inte tro att jag har välsignats med starka tänder.. nej nej det är dom dåligaste tänder ni kan tänka er.   FY FARAO vad nervös jag är och vad sjukt dåligt jag mår av det här! Det är nästan så jag skulle vilja byta ut alla mina tänder mot inplantat. Då skulle jag ju slippa det här... :(

Dags  att försöka sova.. natta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela