andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

God afton.

Publicerad 2010-11-09 23:08:18 i Allmänt,

Ligger nerbäddad i sängen med dator på magen. Borde sova då det inte blev så mkt sömn inatt p.g.a. stormen och våra fyrbenta vänner som hörde och såg spöken överallt. Sen att man vaknar 16.00 hör ju liksom till ;) 
Sorry att jag inte bloggade igår, hade fullt upp i stallet. Wella longerades i ridhuset, gick väl sådär då även hon hörde spöken när vinden slog mot väggarna. Lilla fröken far till sitt nya hem nästa lördag, det är med mkt blandade känslor kan jag säga. Igår blev det så påtagligt så jag började gråta när hon kom och la sitt huvud i min famn sådär som bara min fina wella kan göra.  Fasen vad det smärtar att jag inte kan ha henne kvar. Men man måste se verkligenheten för vad den är också och inte bara vara egoist och hon mår ju bäst av att någon rider henne kontinuerligt vilket jag, just nu inte kan erbjuda. Och värre blir det när magen blir större.  

På tal om min mage så fick jag på mig mina första rediga mammajeans idag. Ärvda av svägerskan, vilken skillnad det var mot taghitsen  och legginsen jag numera bor i. Skapligt stöd för magen, kändes super då det nu börjar synas rejält och då jag upplever att bara på den sista veckan så har magen växt massor. Vägde mig igår med har ökat två kilo lite drygt på 4 månader. Det där med vikten är en nojja för mig. Är livrädd att det ska skjuta i höjden allt för mkt, försöker verkligen hålla mig till frukost, lunch, mellis och middag. Och äta nyttigt och genomtänk. Dock har ju lite dille på musten som slinker ner ca 2 glas per kväll.  Har redan börjat spåna på min come back efter graviditeten. Och tänkte köra LCHF med massor av träning, så Karin förbered dig på en sommar på gymmet ;) För mig blir det vassen kommande sommar :)

Mer gravidberättelse får ni imorgon.. måste sova.
Nattis

Kommentarer

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2010-11-09 23:36:43

Kul att du skriver igen Janni!

Moffa på, det är väl det gravideten är till för? Eller ;D

Postat av: Karin

Publicerad 2010-11-10 13:38:13

Lovar att köra hårt me dig gumman ;) Men njut nu av magen, tro det eller ej men man saknar den ibland faktiskt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela