andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

I natt föddes...

Publicerad 2010-11-25 07:21:05 i Allmänt,

I natt föddes det en liten pojke, fast jag kommer inte ihåg själva förlossningen. Och han var stor som en 1 års bebis och ville inte amma. Han ammade inte på tre dagar efter förlossningen och jag hade sån panik. Alla kom dessutom med gröt när dom skulle hälsa på, gröten ställde jag i ett skåp i köket.

Vintern har slagit till på riktigt och det spörs om jag kan ta bilen idag, höll på att inte ta mig in i den igår. Frusen dörr och fruset lås. Dock är det faktiskt rätt mysigt med allt det vita tycker jag, sålänge det är vitt och vackert och inte blaskigt och blött 
Igår hörde en älskad vän av sig och frågade om hon skulle spara sina rosa babykläder ifall vi fick en flicka. SJÄLVKLART blev mitt svar. Jag blir givetvis glad vare sig jag får en flicka eller pojke, det blir vi båda två. Det viktigaste av allt är att det blir en frisk liten snuttis. 
Men Martin blir extra glad om det blir en liten pojk och jag tvärtom om det blir en flicka.  :) Skulle så gärna vilja ha en liten tös med söta klänningar som man kan göra tjejgrejer med, ni vet mor och dotter sådär och likadant känner Martin.... Pojken ska då givetvis jaga ;)

Lite uppdatering sådär på torsdagsmorgonen.
NU är det dags för jobb...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela