andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lördag 6/11

Publicerad 2010-11-06 10:15:33 i Allmänt,

God förmiddag mina vänner!
Vaknade vid 04.45 idag, lyckades soman om för att sen vakna igen vid 06.00 när martin stegade upp för att dra ut på jakt. Vi är som en urtidsfamilj förstår ni, mannen i familjen drar ut på jakt för att fånga familjens levebröd och frun hon sköter hushållet och lagar mat över öppen eld... Inte riktigt kanske men nästan ;)

Först vill jag tacka alla underbara för gratuölationer och fina ord både här och på facebook. Sånt gör mig så otroligt glad. och Lina, så himla kul att kunna skriva något som kan beröra tycker jag. Som sagt man har börjat se en del saker som lite mer viktiga än andra och i början hade jag svårt att förlika mig med det. Men nu har jag fått ett kvitto på att mitt val var kanske det bästa jag gjort. :)

Tyvärr hinner jag inte ge er början på min gravidberättelse just nu, den kommer senare idag. Plikten kallar nämligen och jag går fortfarande och fiser i nattlinnet :) Plikten är i form av Jizza, ni vet den där söta, gosiga ulliga lilla valpen vi hämtade hem i sommras. Hon har blivit fem månder nu och är ett MONSTER! Hon har knäck i öronen och tar inte en tillsägelse då hon ställer sig framför mig och viftar på svansen och skäller. Hon gör mig galen kort och gott, hittar på allt hon inte ska mm. Så det blir att klä påsig, lasta in byrackan (idag är hon det) och fara ut till mamma för lite hundträning och en tripp till alv på julmässa.

Titta så oskyldig och söt....



och nu...


Ni ser ju monstret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela