andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lördagskriveri.

Publicerad 2010-11-13 19:28:39 i Allmänt,

Ojojoj.. det har gått i ett här sista dagarna. Inte tid för bloggning med andra ord.
Igår var jag för första gången på väldigt länge på hockey. Var väl ingen strålande insats man skådade så vi åkte i tredje perioden, blev även en sväng förbi briggen för lite tapas och fredagsmys :)
Det bästa med hockeyn var nog att jag träffade alla fina töser, var ju så längesen. Kändes som gamla goa tiden då vi "hockeybrudar" huttrade på åskådarbänkarna. Dessvärre huttrades det inte så himla mkt igår, höll snarare på att dö av värmeslag. Gravid=kokhet. :)

Idag var jag uppe med tuppen och ute i stallet tidigt då jag har stalltjänst denna helg. Efter det bar det in till stan igen för lite fika med fina Bea och Frida. Kvällens och även nyår planerades in för min del, ska bli skitkul!!! Längtar redan! :)
Tänk vad tiden går snabbt när man har trevligt höll på att glömma insläppet i stallet totalt när vi satt där och tjattrade som bäst. Det blev till att slänga sig i bilen och åka ut till stallet igen. 
Påväg hem stannade jag till för att handla den obligatoriska musten samt lite gurka och dipp, Jizza fick även ett lördagsben mest för att hon ska vara lugn under kvällen då jag är på bio, Martin är iväg och jagar.

Har kommit av mig i min graviditetsberättelse men jag tar det lite som det kommer.

Status just nu:

Gigantiska bröst!!
Slutet på V15.
Magen putar
En aning förstoppad (inhandlat katrinplommon)
Fick ett psykbryt i morse. (Började bl.a. gråta när jag inte Jizza löd mig utan jagade hästarna.)

Trevlig fortsatt lördag :)

Kommentarer

Postat av: Elli

Publicerad 2010-11-13 19:48:52

Janni du fick psykbryt långt innan du blev gravid! ;P Love you!

Postat av: Bea

Publicerad 2010-11-13 19:50:05

Hahaha härligt att man får höra om alla sidor av graviditeten (förstoppning) och inte bara det fina och mysiga! :) Tänkte faktiskt på dina pattar, vilka jävla as!!

Postat av: janni

Publicerad 2010-11-14 22:20:25

Lilla tussilago, jamen jag vet fast nu bokstavligen brinner det i huvudet på mig när jag får dom :) Hoppas allt är bra med dig gummna? Bea, jamen jag vet! As var en bra benämning tycker jag. Två STORA fläskpatts AS! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela