andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

shoppoholic

Publicerad 2010-11-16 20:42:41 i Allmänt,

Brr... det blåser inte bara isbjörnar ute just nu utan även inne. Idag skulle hantverkarna installera värmen, ärligt talat så tror jag inte dom lyckats för jag fryser som aldrig förr!! Och självklart är inte Martin hemma, så jag har ingen som kan ta reda på vad som är fel eller som värmer  mig inatt. 

Idag jobbade jag halvdag, sen togs en långfika med mina underbara kollegor på jobbet medans barnen hade sovstund. Efter dagens slut styrdes kosan mot Spa´t och min 50 min långa ansiktbehandling. Så underbart att bli lite ompysslad och yees jag somnade -pinsamt! Köpte på mig nya ansiktprodukter också. Vet att jag tjatat om det innan, men jag nämner det igen. En bra hudvård är AochO. Och värd varenda krona! Ansiktet är något som ska vårdas eftersom det är den del på kroppen som du ser först hos på en människa du möter (oftast) Inget går upp mot en fresch hy, utan spackel!

Efter det gick jag förbi mammabarn butiken, det vara bara att ta tjuren vid hornen. Jag har undvikit det, men mina mammabyxor kunde inte vänta längre. Fick ju ett par av svägerskan för en tid sen och insåg hur fantastiskt skönt det var med extra stöd för magen. Tål inte att något sitter åt om magen, och den växer mer och mer för varje dag. Dock är det väldigt svårt att hitta "snygga" mammabyxor, just därför har jag dragit mig för det.  
Ringde även mvc idag för att höra om det är normalt att känna såhär och om det ska fortsätta växa i sån här takt hela tiden...??!! Och hon lugnade mig med att det är väldigt inviduellt. Ibland växer man massor i början för  att sen lugna ner sig lite eller också kan det vara helt tvärt om. Jag måste alltså bara inse att jag är en av dom som växer mkt i början (förhoppningsvis) och att det sen lugnar ner sig.  Har bara lite svårt att acceptera att min kropp förändras på detta vis utan att jag kan kontrollera det.
Det ena födde det andra, vidare till Veromoda för att hitta fina tröjor så jag slipper se ut som en tråkmåns i tishirt hela tiden.
Idag brändes det pengar. Men nu har jag det jag behöver för att må bra ett tag framöver. Hudvård så jag håller mitt kritvita ansikte något sånär frescht (brukar ju sola denna tid på året för att se hygglig ut) samt kläder så jag slipper få panik varje gång jag ska hitta något att ha på mig på morgonen.

Nu fattas bara ett frissabesök. :)

BARNVAGN??!! Det är lite tidigt jag vet, men titta och filosofera får man ju göra så länge. Martin och jag diskuterar trehjuling vs. fyrhjuling. Jag har snöat in på Urban jungeln, för att den verkar vara så himla smidig att köra och ha med sig. (Har varit och provkört) MEN har hört att den är lättvält? Och precis värdelös att köra när det är snö ute (dåligt underlag, grusväg)?? Medans en fyrhjuling är mer stadig men kanske inte lika lättmanövrerad och smidig.
Saken hör till den att båda våra föräldrar bor på landet, där vi kommer vara en del. Jag kommer vara ute och gå mkt i blandad terräng, vilken vagn ät bäst gott folk???!! HJÄLP!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-16 23:26:53

vi har köpt en med fyrahjul. Dock två små fra & vilket gör den lika lätt körd som 3 hjul. Tänk på vad du mest gör, eftersom jag mest är i stan & lurar så körde vi på en med små hjul fram. dock mkt mer svårt i snö & grusväg. Men finns de du kan byta hantag så du kör med det stora hjulen fram mkt bra, men priset därefter. men absolut med 4 hjul också hört att dessa med 3 är otroligt lätt välta.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-11-17 08:33:17

Hej Janni!

Trilla in här via Charlottes blogg. Grattis till lilla underverket i magen. Vi fick en till knodd för två månader sedan o det är underbart. Det här med vagn... När Melvin föddes (4 år sedan) hade vi en fyrhjuling. Jag tröttnade väldigt snabbt kan jag säga. Stor och otymplig och tung att lasta i och ur bilen. Vi köpte istället Nanyproffsens egna trehjuling och jag har inte ångrat mig. Den är inte lättvält med tanke på hur mkt det klättrats i den under åren;) Nu köpte vi till en liggdel och använder den till Milo också. Jag har inte kört just Urban Jungel, men den liknar ju den vi har så jag rekomenderar faktiskt en med tre hjul. Smaken e som baken o det finns ju en hel djungel, så PROVKÖR!

Lycka till ;)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-11-17 08:34:39

Babyproffsen ska det naturligtvis stå!

Postat av: Isabelle

Publicerad 2010-11-17 09:10:44

En Uj så klart att ni ska ha.. den passar både terräng och i stan! Vet inte hur den är på vintern för jag köpte Majas i sommras men små hjul är värdelös.. Lycka till :)

Postat av: Karin

Publicerad 2010-11-17 11:16:36

Jag rekommenderar trehjuling, antingen den billigare babyproffsens eller UJ, beror ju på hur mycket peng man vill lägga. Vagn är ju inte det enda du kommer behöva köpa till bebben :) Att en trehjuling skulle välta lätt har jag inte märkt, du vet ju hur mycket jag har sprungit me vagnen :) puss

Postat av: Challe

Publicerad 2010-11-18 10:20:32

Köp INTE en Urban Jungle. Dom är svindyra Janni. En vagn använder man inte så himla länge vettu och till nästa barn vill du säkert ha en ny igen :)

Men såklart du ska ha en trehjuling, dom är hur bra som helst... och inte välter dom inte.¨

PUSS

Postat av: Mammablogg

Publicerad 2010-11-19 15:23:43

Nej för fan inte fyra hjulig.. omodern, jobbig att svänga... nej nej..



Urban djungle är helt underbar och en av få vagnar som går att köra i snö-- jag var den av grannarna som hade det lättast att ta mig fram i vintras!

Skulle jag inte ha mina urban visst jag inte vad jag skulle göra, möjligtvis en buggaboo

puss på da

Postat av: anna kling

Publicerad 2010-11-20 18:00:00

tjatja!! tänkte lite på det med vagn vi har ju både en med fyra och en med tre hjul, och när jag tänker efter så kan jag nog inte välja.Men jag tycker att du ska kolla på quinny vagnen om du vill ha en vagn med tre hjul för den kan man ha barnet vänd åt båda hållen, vilket jag tycker är skönt med min vagn. puss puss

Postat av: janni

Publicerad 2010-11-22 13:38:58

Hejsan! snubblade in här.. Jag har en emmaljunga duo edge, den har fyra hjul och är grymt bra! Lätt att svänga med och inte alls så otymplig som vissa menar. Men allt är ju relativt :) Lycka till med vagn valet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela