andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

SNÖÖÖÖÖÖ

Publicerad 2010-11-28 11:32:01 i Allmänt,

Sitter förnärvarande ute i hummelstad och är strängt beordrad att inte sätt mig i någon bil in till stan, även om jag hemskt gärna vill. Det har nämligen kommit massvis med snö under natten och som vanligt är det dåligt plogat. Och är det dåligt plogat i stan är det med största säkerhet kaos i hummelstad. Vilket gör att jag inte tar mig härifrån ändå. 

I fredgas eftermiddag styrdes kosan som sagt mot Ullared, jag körde hela vägen mkt bra gjort för att vara mig. ;) Vi kom dit tidigare än tänkt så vi åkte raka vägen till GeKås och gick och tog en förhandstitt inför lördagen. Så STORT det var!!
Full av förväntan och med ett rejält sug i shoppingtermen så somnade vi sött på ett bed&breakfast några kilometer bort från lördagens aktivitet.

Klockan 05.30 ringde väckarklockan, och jag som är drömmer det mest konstiga numera fick för mig att det var min morbror som stod i vårt rum och väckte oss genom att säga "frrruuullle, frruulllee, frulleee, frulle"  Och inte alarmvibrationen från mobilen.
Väl på GeKås spred sig lyckan i min kropp, jag blir lycklig av att shoppa!!! =D Dock fylldes inte min vagn ens till hälften dom första två timmarna, jag gick nämligen och stoppade på mig saker som jag sen tog ur vagnen för att jag hittade något bättre eller finare som jag ville ha. En del mammakläder inhandlades och givetvis några fina påslakanset till vaggan ;) Dessutom köpte jag faktisk nappar, och nu alla föräldrar vill jag att ni talar om för mig vad skillanden är på silocon och latex nappar, vilka är bäst kort och gott?
Efter lunchen fick jag ny energi och då fylldes vagnenm till bredden med julpynt, gardiner, heminredning en del julklappar, ett täcke till jenna och mkt mer.
MEN sen var jag precis färdig, jag fick nästan panikänslor av alla människor, all trängsel och all hyteri. Så vid 16.00 ställde vi oss i den långa kön till kassan. Och den tidigare lyckan som hade infunnit sig var som bortblåst, jag konstaterade högt att det är ren och skär idioti att utsätta sig för det vi utsatt oss för frivilligt. Då ska också tilläggas att jag var supertrött, hungrig, hade ont in fötterna och gravid. 

Väl i bilen, var vi tre orginal. Vi kunde lika gärna kunnat varit med i programmet, och jag kan heller inte skriva "tur att ingen såg oss" för precis hela parkeringen gjorde det. Det var gula Gekå påsar överallt. Från golv till tak. Vi fällde halva baksätet. David var inbäddad med påsar, mamma satt som en märla i framsätet med framdragen stol, jag satt nog bäst men att använda backspegeln var stört omöjligt.
  
Resan startade 17.00 vi var hemma 23.00 igårkväll. Dit körde vi på 4 timmar. Men igår stannade vi och åt i ca en timme då maten tog 45 min att få in. Plus att det var mkt sämre väglag och hela bilen var fullproppad med påsar så jag körde väl extra försiktigt.
Väl hemma var tanken att vi skulle stuvat om alla grejer. Men orken hade tagit slut helt för min del, jag orkade inte lasta om allt sätta mig i en kall bil och rulla in till stan. Kroppen skrek efter sömn så istället blev jag kvar och somnade som en stock på bäddsoffan.

Summan av kardemumman är att  jag är sjukt nöjd med mina inköp, att Gekås ska upplevas -det börjar med hysteri och slutar i kaos. Vi har redan planerat in nästa tripp som blir skolavslutningsveckan. Då ska bebis följa med också och hänga på magen i sin babybjörn. :)

Dags att lasta om varorna så jag kan försöka komma loss härifrån och komma in till stan för lite adventspyntning och födelsedagskalas. Och givetvis pussa på min underbara sambo som sliter arslet av sig i detta väder =S
Snöskottningen nästa!

Kommentarer

Postat av: Sofie Lundberg

Publicerad 2010-11-28 12:15:44

Bästa tiden att åka till Ullared är runt den 15:e i månaden.. Och en vardag typ måndag-torsdag. Och januari är säkraste månaden på året. Undvik även skollov.. :)

Postat av: Challe

Publicerad 2010-11-28 14:12:58

Härligt Janky!

Men du, INGA bebisar på Gekås.

Det är strängt förbjudet enligt mig!!!



PUSS!

Postat av: Janni

Publicerad 2010-11-29 00:48:30

Challe förklara dig :)

Postat av: Challe

Publicerad 2010-11-30 21:21:05

Jag förklarar när vi ses annars får du ett mastodont inlägg :)

Du kommer fatta själv när du väl har din bebis. Man tar inte med sig dom VARSOMHELST. Även om man tänker att man ska det innan dom föds. Promise! :)

Puss

Postat av: Challe

Publicerad 2010-11-30 21:21:30

Jag förklarar när vi ses annars får du ett mastodont inlägg :)

Du kommer fatta själv när du väl har din bebis. Man tar inte med sig dom VARSOMHELST. Även om man tänker att man ska det innan dom föds. Promise! :)

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela