andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Tänk att något så vackert kan vara så... OLUSTFYLLT!

Publicerad 2010-11-14 01:08:10 i Allmänt,

Ni som är känsliga..kan sluta läsa nu.
Det här inlägget kommer handla om graviditetsgnäll och alla nackdelar med att vara gravid... Oups jag sa det förbjudna, men enligt mig är det faktiskt inte sådär rosa å gulligt å fluffigt att vara gravid. Jag har i alla fall inte upplevt det än. Och kom inte och säg att jag inte är redo... för det är jag.  Även om jag kanske inte tycker det är sådär mysigt som alla påstår. 

Vi kan börja med melonerna, dom är gigantiska!!! Dolly Parton släng dig i väggen och pass på och göm dah för här kommer Janky (den blivande mjölktunnan) 2 STORLEKAR mina vänner. Och då ska tilläggas att jag inte hade så liten byst innan. Det spänner, ömmar och kliar. Och framförallt är dom ivägen! Magen är stor, och ivägen. Just nu är jag i ett mellanläge. Gravidkläderna är förstora och mina vanliga börjar bli för små. man känner sig fet! Huden har visserligen börjat bli bättre, men hejhej böldpest var det till för två veckor sen. Nu börjar det lugna ner sig. Inte nog med det så är man rätt "gasig" och förstoppad vilket resulterar i plågsamma toalettbesök. (Säkerligen bara en tidsfråga innan konkelbären börjar titta fram) En-två gånger per natt vankas det ut till toaletten, jag har alltid haft stor blåsa så är inte fallet nu. Det är inte skönt att sova på mage, som jag annars gör. Håret växer mer än vanligt, och då menar jag verkligen allt hår. Än så länge går det bra men snart ser jag väl inte fiffin längre.
Man kokar inombords... svettas över hela kroppen med andra ord. Känner konstiga lukter, jag är besatt av min doftspray och mina doftljus här hemma.

Det var några av alla åkommor som jag än så länge får dras med, MEN man står ut, av bara tanken på vad som komma skall. Då är varenda förstoppningsminut värd sin vikt i guld. ;) Och jag intalar mig att det kommer gå över snart, den egentligen grejen är väl den att det kommer nya saker som löser av varandra istället :)

Nu ska jag sova... Natti!

Kommentarer

Postat av: Mammablogg

Publicerad 2010-11-14 12:26:59

hahahha du ärför rolig..

kommer ihåg det där med att man känner sig fet men det andra har jag inte upplevt, eller förträngt;)



det blir bättre snart, efter vecka 22 vänder det tyckte jag , sen blir det för jävligt 36 och framåt igen!



pussssss

Postat av: Janni

Publicerad 2010-11-14 22:16:44

Härligt! Då vet jag ju vad jag har att se fram emot ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela