andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Evigheters evighet

Publicerad 2010-09-07 10:34:59 i Allmänt,

Jo det var ju ett tag sen det uppdaterades här i bloggen. Anledningen, inget internet... fortfarande! Men nu har jag varit så tjuvaktig, och "lånat" en lina. Vet inte från vem, men den stod olåst så jag lånade som sagt lite ;)

Mkt har hänt sen sist, var ju på galej förra helgen. Lite mindre lyckat kanske men hade väldigt trevligt på palle. :)
Det största av allt var att jag i söndags (alltså förra söndagen) Lyckades fungera som människa, även att jag hade dansat på borden (bokstavligen.. haha)  kvällen innan, vi lyckades tillochmed besöka Loftahammarsutställningen utan gnäll. Det var stort!
Hela förra måndagen låg jag dock i soffan, lina och jag hade mysdag. Sen kom Jenna och ryckte upp oss och jag följde med henne ut till stallet och grejade med hennes kusar. Har kommit fram till att jag vill ha en häst till, övertalningen har börjat och har pågått i ca en vecka. Vi får väl se om jag lyckas ;)  
Så vad har hänt mer?
Som ni förstår så flyter dagarna ihop en del när man är arbetslös, men jag tycker jag är ganska bra på att hålla mig sysselsatt. Klipper gräset, städar, Plockar svamp (hela frysen är nu full, är lite av en expert) donar i stallet. Förövrigt så har vi kommit igång efter "semestern" både wella och jag. Känner ett redigt sug efter att få sätta fart med träningen, så vad passar väl inte bättre än att försöka se till att få privata lektioner på hemmaplan en gång i veckan kanske två. Man är väl dum om man inte uttnyttjar möjligheten. ;) 
På tal om hästar och träning, i söndags fick jag äran att uppleva min barndomsvän Annas dotters Agnes 2½ år första hopptävling på sin alldeles egna häst Mayday. Gissa om man smälte??!! 
Den lilla snörpan hade hjälpt till hela kvällen innan och fixat Mayday, så han var knoppad och jättefin och hon själv bar rosa shortchaps och rosa ridhjälm. Självklart red hon felfritt och fick sin första rosett. :)
Efter tävlingen bar det av ut till Jennas nya stall där det skurades box mm. 
I skrivande stund ska jag egentligen skriva ett Cv, men eftersom jag blev överväldigad över att ha hittat ett internet så blir det lite surf först ;)
Mer på agendan idag står bl.a. att klippa gräset, pröva nya tvättmaskinen och torktumlaren som kom igår, sen bär det av mot stallet där det kommer gå razersnabbt idag för klockan 18.00 bär det av mot träning. 

Lägger upp två bilder. En från Agnes prisutdelning, samt på min vapendragare som är mer arbetslös än jag och ligger och päser i soffan (som hon INTE får) hela dagarna. 

Nehepp... nu ballade nätet ur. Det spörs om jag ens kan publicera detta inlägg.... HOPPAS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela