andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

valhelg..

Publicerad 2010-09-18 17:21:19 i Allmänt,

Ohhh nooo tänker inte skriva något politiskt inlägg.. Vad trodde ni?? ;)
Har precis avnjutit godaset lördagsmiddagen hos mor och far, självklart kom ämnet politik på tal och vilka vi ska rösta på. Vi pratade mkt om invandradpolitiken som jag för övrigt tycker är helt åt helvete. Men som sagt nog om det så ingen blir stött o.s.v.

Igår fick vi finbesök uppefrån landet. Det var vännerna från östergötland som kom på lite inflyttningsgalej och det bästa av allt var att vi inte behövde bry oss om någonting utan våra gäster stod för maten och drickat. Sånt gillas och faller mig oerhört bra i smaken ;) På bordet dukades det upp tre olika pajer med sallad. Och för dom som ville ha, vin och cider. Efter maten delades "truppen"  upp i ett tjejgäng och ett killgäng. Och så mkt jag skrattade igår har jag nog inte skrattat på länge. Tårarna formligen sprutade. Haha...
Efter en nykter toppen kväll så styrde dom slutligen kosan hemåt och lämnade mig och martin kvar i vårt fina hem. Gud vad jag trivs i huset alltså, det är helt otroligt. 

Det blev inte många timmars sömn i natt. Martin stegade upp vid fem för att fara iväg på jakt och jag har stallhelg. Så det var bara att masa sig ur sängen och ge sig ut i stallet. 
Så ikväll blir det lugna stugan, ska kolla på dansfeber och min favvo Katrin Zytomierska. Tror tillochmed att jag ska stanna till på godishuset på vägen hem.   :)
Det kommer bli en superlördag med andra ord, tänka sig att man kan vara så tillfreds med så lite. Just nu känns det ärligt talat som att ingenting negativt kan beröra mig. Jag är nöjd, glad och tacksam för det jag har....

Trevlig lördag! 

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2010-09-20 14:01:11

Ska du inte ta oh lägga upp lite bilder på ert hus, honey?? Pusssss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela