andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Gravidhäng hela dan... :)

Publicerad 2011-04-19 23:15:28 i Allmänt,

Vid ca 11.00 entrade Elli min hall idag och med sig hade hon jordgubbar. Vi slog oss ner ute vid uteplatsen och där har vi slagit ihjäl mestadels av tiden idag. Måste sett roligt ut, för alla dom som gick förbi och såg oss med våra magar i vädret. Där satt vi och väntade på bättre tider typ... som att kanske få föda barn haha.
Sen åt vi lunch och efter det anlände Ia som kom direkt från jobbet och med sig hade hon kakor :) Så det var bara att återgå till uteplatsen och ännu en gravidmage hamnade i vädret (dock en minimee i jämförelse med oss... eller framförallt min) Efter en stund kom även Emelie och gjorde oss sällis Och sen helt plötsligt kom min sambo hem och strax efter det Erik och Pelle, så där satt vi en hel drös folk. Mikket trevligt!

Sen åkte alla och Elli och jag beslöt oss att ta den "lilla" promenaden till statoil för att köpa glass ;) Väl hemma igen intog vi våra platser i vanlig ordning för att sen förflytta oss till soffan och kolla på "en unge i minuten" Efter det åt vi igen och sen slappade lite till framför tvn, tills Emelie kom och hämtade oss för att åka till Angie där vi skulle kolla desperate. Och nu är jag hemma igen....
Vilken slappisdag vi haft, men mkt mkt trevlig. Slutsatsen man kan dra av detta, det går inte i många knop när man går i väntans tider. ;)

Självironin är på topp just nu ;) Asså jag skrattar verkligen åt mig själv, när jag ser mig i spegeln!! I början eller rättare sagt runt halva tiden in i graviditeten så mådde jag helt seriöst skitdåligt över att kroppen förändrades så mkt. Att jag blev så stor så snabbt. Men nu skrattar jag mest åt det, vad ska jag göra liksom??!! Full av vätska + några extrakilon innan jag blev gravid, ja... här nedan är resultatet och jag ser skitrolig ut ju!! Jag vet med mig att folk gärnar diskuterar hur mkt man går upp att man tilloch med kan gotta sig lite i att jag har blivit skitstor. Men vet ni vad??! Jag kan ärligt med handen på hjärtat säga att jag skiter fullständigt i det. Jag lånar ut min kropp nu och jag får den bästa betalningen för det! Men något som jag kan lova är att jag INTE under några som helst omständigheter kommer tillåta mig att se ut så här när min bebis väl är ute. Då ligger det en tid med mkt träning framför mig, och jag ser fram emot den med glädje. Det är ju trots allt det som är huvdsaken att man sen gör något åt det känner jag. Eller det är ju givetvis valfritt hur man gör. Men jag personligen skulle inte trivas om jag såg ut såhär för alltid.

Bild lånad från Isons


Ia vecka 20 Jag i vecka 38

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-20 00:55:38

Håller med dig! Visst att man kanske har ett kilo extra lite här och där men what? Klagar man över de, gör ngt åt de då!! Och de är lite svårt för dej just nu och göra så mkt :) du fixar de där när ungen är ute och du kommit i ro med allt :)

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-04-20 10:28:33

Så söta ni är båda två. Jag håller med dig Janni om att det bara är att le åt sin kropp i det här läget. Vi fixar det sen. Nu är det ju verkligen inte alls länge kvar, hoppas jag :). Ia verkar vara i den där lite jobbiga fasen, man kan ha sina kläder, nästan, men är för liten för mammakläder, när man bara känner sig fet :) Skönt att det är förbi! Kram på er båda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela