andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

GRILL

Publicerad 2011-04-16 11:39:56 i Allmänt,

Dagen började vid 07.30 med att försöka ta sig ur sängen, det är ett skapligt meck ska ni veta ;) Hundarna fick frukost och jag var en rar sambo som lät karln sova ut och dukade fram vår frukost. 
I skrivandes stund är Pelle och Martin iväg och hämtar hem utemöbeln, samt så ska dom även hitta varsin frisbee till frisbeegolfen nästa fredag -oh my gud! Är väl det enda man kan säga om den årliga aktiviteten.  Dock Har Martin lovat att hålla sig lugn i år, OM det nu skulle vara så att lilla bebis vill titta ut. Upp till bevis! ;)

Till kvällen står årets första grillkvällsmeny med Ison och Pelle på schemat. Ska bli så jäääävla gott! Vi ska ju givetvis också inviga nya utemöblerna, hoppas bara på att det bli några grader varmare och lite sol :) Hade inte suttit fel med ett glas rosé heller, lite pricken över i´t ju. Men men man kan ju inte få allt här i världen och vad är väl ett glas rosé? Säkert äckligt....slibbigt... och alldeles alldeles underbart gott! Jag ska allt dricka rosé någon gång i sommar, bara att pumpa ur lite mjölk ju, det måste väl ändå vara tillåtet? Bara ett liiiitet glas :)

Kvällen igår spenderades med Fam. Jonsson/Björkman. Vi kollade skräckisen The last exorcism och fy fasen så otäck den var! Jag skrek och svettades om vartannat. 

Bebisnytt
Den är jättelugn! Blir ju nästan lite orolig... men googlar man lite så får man också reda på att ju längre tiden går desto lugnare blir det då det finns mindre plats. Men som den hisptant jag blivit så skuffar jag lite på magen varje timma för att få en reaktion :)
Annars vankar jag fram, tycker dagarna ändå går hyfsat snabbt. Var och jobbade en sväng igår på Resedan, var så mysigt att träffa alla småttingarna igen. Fick även stränga order om att jag absolut INTE får missa att underrätta när lilla bebis kommit till världen, haha. Så söta kollegor ju!  
 
Nu kommer möblerna!!!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-16 12:31:56

alkoholen går inte ut i modersmjölken så pass att det kan skada barnet(även om man självklart inte ska uppmuintra alkohol vid amning) så 1-2 glas vin är ingen fara, man behöver inte pumpa ur. gjorde inte jag. DÄREMOT är det ju mer hur man blir till sinnet efter 1-2 glas vin, alltså att barnet reagerar på doft och hur man beter sig. så man avgör ju själv om man kan ta ett glas eller inte då och då...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela