andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Jag är en Boa

Publicerad 2011-04-13 09:07:40 i Allmänt,

Som en liten honfågel har jag återvänt till mitt hem i stan, varje dag sista veckan  för att styra och bygga bo. Allt får gå i sin egen takt visserligen... Det går alltså inte så snabbt eftersom sammandragningarna sätter fart så fort jag styr för mkt. Igår tvättades soffklädseln, idag ska det skuras fönster här på förmiddagen. Sen är det mvckontroll och föräldrakurs resten av dagen.  Efter det ska kosan styras mot Tyftet, där vi ska städa för i natt kommer svärföräldrarna hem efter 1 månads semester. Men redan i natt kommer också jag äntligen få ligga i min egen säng igen. :)

Bebisväskan är nu packad och står redo för att få åka till BB. Har antagligen för mkt kläder med mig visserligen... men vad fasen. Har kört på en killuppsättning samt en tjejuppsättning för hemfärden. Annars har jag bara neutrala bodys och byxor. En overall och en jacka beroende på om det är kallt den dagen vi ska åka hem. En babyfilt, napp, strumpor och blöjor. Har jag glömt något?

Dags för fönstren! :)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-13 10:00:23

Glöm för tusan inte kameran!! :D :D

Postat av: Bergström

Publicerad 2011-04-13 10:11:42

Önskar dej lycka till med förlossningsproceduren! Hoppas allt går kalasbra! Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-13 11:53:12

ett tips är även att ta med parkeringspengar, amningsinlägg (om brösten läcker mkt på bb första dagarna) stoooora bindor(överdrivet stora!!) samt sånt ni kan tugga på under förlossningens gång...

Men du har säkert tänkt ut allt sånt redan:)

Stort lycka till, kommer gå kalasbra!!!



Postat av: Linnea

Publicerad 2011-04-13 12:05:30

Oj oj, här ligger man efter känner jag :) Kanske skulle ta och tänka till lite där jag med! Fast, det löser sig alltid ;) Kram

Postat av: Josse

Publicerad 2011-04-13 12:35:25

Mössa då? En liten sån där söt, tunn som är alldeles för stor! :)

Postat av: Challe

Publicerad 2011-04-13 19:27:27

Bindor STORA, "vanliga" trosor med bra stöd och brett mellan benen till dom gigantiska bindorna, sköööna mjukisbyxor och bekväma gamla oversize tröjor, amningsinlägg, bröstvårtskräm, KAMERA (jag har glömt min BÅDA gångerna, hur gick det till?) mössa till bebis och det räcker att ta med en body och ett par byxor. man byter inte kläder så ofta på BB och skulle det krisa kan ju Martin åka hem o hämta. LYCKA TILL min älskade, kära, söta vän! Jag håller tummarna för att allt kommer gå så bra som det kan, haha :)

Och jag hoppas att vi ses innan det är dags. Egentligen har vi ju sååå mycket att prata om :)

Puss!

Postat av: Challe

Publicerad 2011-04-14 07:56:22

Och en riktigt bra amningsbh utan byglar men ändå stabil :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela