andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Spänningen stiger.

Publicerad 2011-04-14 13:13:16 i Allmänt,

Kan det vara så att kroppen ställer in sig lite efter att saker och ting faller på plats? Jag ska faktiskt medge att under den här tiden som vi bott i Tyftingemar så har jag hållt alla mina tummar (två) för att bebis ska hålla sig kvar i magen. Det skulle helt enkelt inte passa sig att den kom ut. Nu är vi hemma igen, vaggan är på plats, vagnen är hemkommen, kläderna är tvättade, BB väska packad, föräldrakursen avslutad, hemmet rent,  (med undantag för min garderob som ska rensas ur) Det ända som ska packas ner ytterligare är min egen väska till BB. TACK! alla ni för tipsen och råden, hade nog inte tänkt på hälften :) Bh:n är det fortfarande ett meck med. Nu har jag hittat en kvinna på sjukhuset som kan hjälpa mig att prova ut en bra. Stackars alla bigbaddaboom bröstade säger jag, kan fasen inte vara kul att dra vattenmelonsmått för jämnan =S. 
Med undantag för bh:n så kan man säga att allt så gått som är klart inför att bebis ska anlända. Nu kommer alltså min teori och frågeställning. De två sista nätterna och även dagarna har varit värre än någonsin. Det värker i benen, jag kissar hur mkt som helt, det trycker och spänner i fiffi och bak i ryggslutet. Det känns helt ärligt som om den vill ut nu. Kan det vara så att den nu känner av att det är helt ok att komma ut nu??

Igår var jag på mvc igen, på vägen dit blev jag helt förbluffad över hur bra jag kunde gå.... tills jag kom lite mindre än halvvägs. Dom sammandragningarna var inte att leka med må ni tro! Folk måste trott att jag var nära att föda där jag stod och flåsade haha... Restrerande av promenaden tog ca 40 min i den välkända ankgångensandan, det tar ca 10 min att gå till stan från oss i vanliga fall. :) Väl på mvc var hjärtljuden knepiga...Hon kunde inte hitta dom så bra.... "NEJ!!!" blev min första reaktion. Min barnmorska misstänkte att bebisen vänt sig uppåt igen. Vi gjorde ett ultraljud och kunde istället konstatera att bebisen låg så gott som fixerad långt ner med sitt huvud i mitt bäcken. Alltså förklaringen till att jag har sånt sjukt tryck i min fiffi nu, känns emellanåt som om bebisen ska trilla ut. Hjärtljuden hade gått ner på 134.  Och nu till det BÄSTA av allt!!! (Fast nu vet ju jag förstås att det inte behöver vara såhär, men som den sanna opimist jag är så är detta min sanning just nu :)

Följande senarie utspelar sig; Min barnmorska och jag pratar om hur det ska bli när bebisen kommer. Då säger hon att hon blir förvånad om jag skulle gå över tiden. Mitt Sf mått har ju som sagt varit över det normala, och detta kan göra att man snarare föder innan beräknad BF. Dessutom ligger bebisen så långt ner nu. Sen avbryter hon sig. Förmodligen för att hon ser att jag håller på att stutsa ur soffan av upphetsning och säger "men jag ska inte säga att det blir så, så att du får för höga förväntningar. Jag lyckas ändå övertala henne att säga vad hon tror  och att hon ska gå på vad sin egen erfarenheten säger. Då säger hon två veckor...... TVÅ VECKOR!!!!! Detta innebär att det är pyttelite tid kvar. Att det kan finnas en chans att Elli och jag ligger på BB samtidigt! :)
Två veckor tills jag kanske får se min hyresgäst som jag haft i 9 månader! :)

NU ska man ju som sagt inte ropa hej än, det kan lika gärna gå över tiden ändå, vore ju rätt så typiskt mig ju.

Dagen har än så länge gått till att städa och fixa lite här hemma. Vattnat blommorna.... Till kvällen kommer Karin och Nikki på besök, hur längesen var inte det! Ska bli så himla sköj :)

JAMEN JUST DET! Det roligaste av allt som hänt idag, var när min älskade hälft kom hem med dom färdiga ritningarna på huset!!!!!! Japp det lutar åt att vi nu ändå ska bygga ut och ihop allt inom den närmaste tiden. Det kommer bli så jävla bra!!!! Entrén och uterummet blir skitsnyggt!! Huset ska även målas om... VITT!

Jag har ju redan börjat planera våran uteplats som vi ska ha klar inför sommaren. Det ska muras grill och mur, sättas upp segel mm... Tänk er en lounge, med stora urnor med grönt i. Rottningmöblerna är redan inköpta sen förra året. Bebis du får stanna där inne ett tag till ;) jag ska fixa veranda först. 

Lite inspirationsbilder. 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-14 13:51:44

Tjohooo!

Tänk att er lilla snart är här! 6v kvar för oss, åh vad jag lääängtar!



Lägg gärna ut en BB-väska tips till oss andra förvirrade :) jag kommer antagligen glömma hälften ;S



kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela