andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Underbara helg!

Publicerad 2011-04-17 22:49:08 i Allmänt,

Vilken underbar helg det varit! Solen har lyst på oss, varmt har det varit och jag har fått njuta av årets första grillkväll, kubbturnering och hängt med redigt trevligt sällskap.
Igår fixade Martin och jag uteplatsen mest hela dagen. På kvällen invigdes den med en grillkväll med Fam Jonsson/björkman samt Abbe. Vi spelade kubb och drack öl, ia och jag fick nöja oss med den alkoholfria. :) Vi vann dessutom matchen, dock inte pga mig. Då jag har problem med att släppa pinnarna i rätt tid. Så det var Ia som kammade hem segern mot karlarna. Vi avslutade kvällen framför tv-spelet kinnect, ni vet det där som läser av ens rörelser så man kan styra spelet med sina egna rörelser.  Askul, men jag fick nöja mig med att spela bowling då häckhoppningen och löpningen är för avancerat i mitt tillstånd. Hade sjuka sammandragningar igår... 
Trodde nästan att det var pågång ett tag. 

Idag tog vi en lång sovmorgon, åkte sen ut till Mariebergs blommor och Blomsterlandet för att hitta lite blommor till uteplatsen. Vi har även kommit på hur vi ska skärma av och skapa rumskänsla nu. Min otroligt händiga karl ska mura upp två "trapphörn". Det kommer bli super, lovar att lägga ut bilder när allt är klart.

Vi har även ställt upp skötbordet nu, vaggan är på plats.. nu väntar vi bara på bebis. 
Ia och pelle kom förbi ikväll också, vi käkade pizza och kollade på filmen inception.

Snabb uppdatering, men måste sova ögonen går i kors här.

Imorgon är det ny vecka, en fika med Elli och Bea ska avverkas, jag måste ringa lite viktiga samtal. Och sen ska jag givetvis om vädret tillåter steka på min nyinredda uteplats som jag är såååå sjukt nöjd med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela