andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Man kan inte skryta med vädret men är hur ...

Publicerad 2011-08-11 23:07:18 i Allmänt,

Man kan inte skryta med vädret men är hur nöjd som helst ändå över denna semestertripp än så länge! Sol och bad får det bli framåt våren istället, men då på Kanarieöarna. Vi startade i tisdags med ett besök på BVC för att träffa alla söta bebisar ifrån föräldragruppen. Tänk att för några månader sen låg alla barn i magen på oss och vi alla var helt spända på vad det var för små liv som vi skulle få möta inom en snar framtid. Elliot sov sig igenom mestadels av träffen. :) vi fick reda på lite tider för babymassagen ska bli så underbart att få börja med lite sånt nu. Ska även kolla upp babysim mm. Efter träffen for vi vidare mot virå och skjutsimulatoranläggningen jaktmarkerna. Där alla grabbarna fick slå ihjäl lite tid och skjuta av sig mot de gigantiska bildskärmarna som visade olika slags djur. Efter detta drog vi vidare mot Kolmården där Albert och Lisa bor, vi fick en jättetrevlig kväll på restaurang sjöstugan där vi slog ihjäl många timmar av God mat och prat. Dagen därpå styrdes kosan mot Pontus, Elliots gudfar. Men först ett stopp i Nyköping för lite shopping, dock inte åt mig otroligt nog. Utan till karln :) Väl framme hos Pontus så hängde vildsvinet över elden. Grillparty vankades med en massa härligt folk! En mkt trevlig kväll med mkt skratt blev det! Och så kommer vi till dagen som varit och som enligt mig varit den bästa på hela semestern. ;) varför?! Jo, det ska jag tala om. Vi fick igår reda på att det skulle hända något idag. Det pratades om höga höjder och jag började genast ana oråd då jag har total höjdskräck. Vid tolvtiden for vi in till huvudstaden för att käka lunch. När vi väl sitter på restaurangen så säger Pontus att jag nog inte hinner äta. Vilket gör att jag ännu en gång blir smått förbryllad eftersom jag är vrålhungrig dock löste vi det så att jag fick min mat före dom andra. När klockan började närma sig två så började det alltså bli dags för... Bara min.. visade det sig... Överraskning! Pontus följde mig genom en galleria och på vägen berättade han vad som väntade - de två följande timmarna skulle jag få slå ihjäl på sturebadets spa med en rad olika behandlingar!!!! Men fattar ni eller??!!! Hur underbart snäll får man vara liksom???!!! "varför?" fick jag fram. Och då svarar denna Karl "för att du blivit mamma och behöver det" helt sjukt ju! Om jag inte haft Martin skulle jag typ kysst han i det ögonblicket ;) väl framme fick jag en vit lyxig morgonrock, tofflor en nessesär med produkter och ett kort till skåpet. Väl uppe i omklädningsrummet höll jag på att tappa hakan, vilken lyx! Och innan jag kom på hur jag använde mig av skåpet där man låste in sina kläder... Haha! Man använde liksom ett kort och svepte det över dörren för att låsa och öppna! Väl ombytt begav jag mig till poolen som jag hade blivit tillsagd. Och där föll hakan ner ytterligare två meter! Det var som att komma in i en kyrka, så vackert var det! Sök på sturebadets och kolla bilderna så får ni en humm om hur det ser ut! Efter att ha suttit och smält omgivningen kom en kvinna och hämtade mig till behandlingsrummet. Där det bjöds på kurbad, massage och ansiktsbehandling, fotmassage mm. JAaa jag somnade tillslut och vaknade av min egen snarkning ;) så tjejer jag vet nu vad vi ska göra, tänk er en weekend i Stockholm efter jul. Alla vi på detta fantastiska ställe. Vi har god tid på oss att börja spara :) Nu sitter vi här, något slitna efter gårdagen. Men jag, jag lever på min fantastiska dag som jag haft och det kommer jag göra ett bra tag framöver. Ännu en gång tack mister gudfather! Du är bäst! Imorgon vet jag inte redigt vad som väntar, kanske styr vi kosan mot.... Ja inte vet jag. Vet bara att på lördag ska vi på valpträff på Boda vildsvinshängn. Alla valpar efter arrak och Wilma ska träffas och släppas i hängnen. Och på kvällen blir det grillfest igen. Jag gillert ;) Nu är det matdags för lillkorv..... Och på tal om småkorvar så tror jag att min väns bebbe börjat knacka på dörren och vill komma ut. Det är inte klokt hur spänd jag är över det, känns ju som om jag själv ska föda barn igen för tusan! Skapligt nervös!!!! Bamsekramar från en ytterst fresch morsa idag! Min hy är som min sons rumpa ;)

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2011-08-31 10:52:11

Uppdatera bättre/oftare!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela