andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Ångest!

Publicerad 2011-02-09 14:31:54 i Allmänt,










För ETT år sen!!! hade jag INGEN dubbehaka, fläskarmar, platt svulloröv, bröst som meloner och en ballong till mage (som kommer hänga till knäna när allt är klart) Då var jag en hyfsta tajt 36/38, med normalstora tuttar, fin brun hy och LÅNGT mörkt hår.

Satt och kollade på gamla bilder från förra året!!!!! JA, jag är gravid nu... men kommer jag någonsin få se ut så igen? På ett år har det hänt mkt med min kropp ska ni veta, och det är fasen inte konstigt att man har lite svårt att ta in att den är som den är just nu, eller det kan jag nog ta in men jag har oro över hur den kommer se ut sen.  Jag ÄR lycklig över min situation så missförstå mig rätt, jag längtar tills jag får ha min bebis i min famn och jag vet att jag kommer se på det här annorlunda då, eller njae.... För jag är inte tillfreds med att vara stor. Jag må vara ytlig, larvig och töntig men så är det. Och jag tror att många skulle hålla med mig i att man hellre ser sig själv som smal och vältränad än stor och klumpig. En sak ska jag också tillägga och det är att då, för ett år sen var jag inte heller nöjd.... egentligen. Men nu skulle jag kunna göra vad som helst för att få ett kvitto på att jag får tillbaka, i dagens ögon "den perfekta kroppen" efter graviditeten.  

Steffi! Tack för att du lugnade mina nerver nu sist angående föräldrapenningen, men en fråga till. Så då är det ultimata om man nu får chansen att ta ett jobb på heltid som ger hyfsat med pengar sista tiden ellerhur? För att höja snittet liksom... Hur långt tillbaka räknar dom? Ett år? Ett halvår?

Mottager gärna fler tips från er som är insatta om hur man delar upp sina föräldradagar smartast!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-02-09 16:16:28

Har en vän som varit arbetslös sista tiden innan hon blev mammaledig. Hon fick räkna den högsta inkomsten hon haft på dom senaste fem åren och beräkna mammapenning på de. Något du med kanske kan göra?

Postat av: Janni

Publicerad 2011-02-09 16:22:45

Tess, var det längesen??

Postat av: lillbrollan

Publicerad 2011-02-09 17:53:01

du kan nog vara lungn syster min jobbar du bara hårt med träning,rätt mat och alla promenader med barnvangnen så blir det nog inga problem att komma iform man måste bara ge sig fan på att det går:)

Postat av: Hannah

Publicerad 2011-02-09 18:59:00

Klart du kommer bli som du en gång var om du ger dig tusan på det ;) Va inte orolig. Jag var också orolig när jag var gravid, men har hittat tillbaka till min gamla kropp och är mer vältränad än någonsin. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela