andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Dimman lättar...

Publicerad 2011-02-21 14:51:48 i Allmänt,

Så skönt att börja kunna se lite ljust igen, fy det var redigt mörkt där ett tag och jag kan inte redigt sätta fingret på vad som gör att det är ljusare nu. Ska väl inte hoppas på för mkt iofs för rätt som det är rusar hormonerna igen ;) Men förtillfället känns det mest rätt hyfsat faktiskt, känns som jag börjat förlikat mig mer och mer, tänk att det skulle ta typ en hel graviditet för att inse det. Jag är big, och större kommer jag bli. Men eftersom jag är så sjukt fokuserad på att jag kommer fixa att gå tillbaka till "mig själv" igen så det är lugnt. Det är ju upp till mig liksom, ingen kommer göra det åt mig. Och vem ska bry sig egentligen och varför ska jag bry mig... ???

Föräldrapenningen kommer ordna sig, det är nog beskedet angående den som fått mig lite lugn igen. Den kommer beräknas på min inkomst och med största sannolikhet den som jag hade på mitt sista "fasta jobb" även om jag de sista månaderna jobbat heltid.  Vilket är en stor lättnad....

Helgen har gått i lugnets tecken. I fredags åt vi middag hos svärmor/svärfar. Mycket trevligt!
Och i lördags körde jag ut min vovva som blivit kvinna till mamma. Hon har börjat löpa/mensa och hennes far är mycket kär i henne, så för att slippa incest i familjen så fick hon åka till mormor i en vecka.
Kvällen spenderades med mitt hjärta. Det blev resturangbesök och bio och i söndags tog vi det superlugnt.

Idag har det varit jobb, dock kortdag och nu är jag hemma och svirar om för att bege mig till Norrköping på mission "hämta liggdel till barnvagnen!" Och när vi ändå är där passar vi på och gå på Sanctum som visas i 3D :)

I veckan som kommer nu vankas det jobb, jobb och jobb på onsdag blir det mvc besök igen. Mysigt!
Dags att fara...



Ps. Jag är i vecka 30 nu ;) 10 veckor kvar! SPÄNNING!!!! 
/J

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-02-21 21:32:04

Så skönt gumman! Det går ju upp och ner, och det får vi nog tillåta det att göra med :) 10 veckor kvar ja! Shit, Har du fattat det än?

Postat av: ia

Publicerad 2011-02-23 13:40:51

ååååh mys, tro mig det är så där & tror ingen kan säga vad det är. et måste bara få vara jobbigt ibland. 10 veckor. Du är snart mamma :) HÄRLIGT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela