andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lever i förtryck

Publicerad 2011-02-04 18:56:35 i Allmänt,

är precis vad jag gör just nu. Tycker ni att det är rimligt att jag som gravid och trött flickvän ska åka ner till Mc Donald´s och köpa kvällens skrovmål HELT SJÄLV?! Det tycker min terror till sambo. Han menar på att jag fullt kapabel till det, jag håller definitivt inte med! ;) Jag tycker att han ska göra det till mig, kvinnan som bär hans barn som måste få all den omvårdnad hon kräver, vilket innebär hämta hem föda till mig. Han vägrar!! Problemet är att jag är så förbaskat sugen och hungrig på en donken. Vilket innebär att jag inte kan eller vill stå emot det här bara för att vara tjuraktig, jag har alltså redan förlorat kampen... jag lever i förtryck. För jag vet att Martin vet om att han idag kan sätta detta kravet på mig just för att jag är i det tillståndet jag är ;)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-05 15:03:26

Mmmm McDonalds...hade lite cravings för deras cheddarcheese dip med pommes då jag var på tjocken;) kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela