andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lycka!

Publicerad 2011-02-25 13:40:51 i Allmänt,

Har rast... och kan inte hålla mig med att blogga tills jag kommer hem så jag passar på nu. Jag vill dela med mig av min lycka och den ro som återigen spridit sig i kroppen efter besöket på mvc idag. Nu har jag verkligen beslutat att bara njuta dom sista veckorna, jag var så himla ledsen och orolig igår må ni tro. Kändes som om vi skulle stupa på mållinjen lite, om det nu hade varit något fel. GIVETVIS hade vårt barn tagits emot med öppna famnar även om det hade uppstått komplikationer, skador mm ändå. Man älskar dom villkorslöst oavsätt vad kan jag tro, men nog önskar man helst att allt är ok från starten ellerhur?

Tio i åtta imorse anlände vi till mvc, jag hade en klump i magen. Men försökte ändå hålla modet uppe. En barnmorska kom och hämtade oss, givetvis kände hon Martin. Vet inte vad det är med han och barnmorskorna men han har bättre koll på dom än jag. Dessutom körde han skapliga pluspoäng när han berättade att förskolan inte var den hallen på mvc som jag trodde utan att den låg typ vid stadsparken. Han har koll min karl ;) Måste faktiskt säga att det märks på honom mer och mer att det är nära nu och att han funderar och filosoferar minst lika mkt som jag. Han kan inte dölja det längre, och jag tycker det är hur sött som helst! <3
Hursomhelst väl inne i rummet var det bara att maka sig upp på britsen. Det var en till barnmorska där som också skulle vara med och kika.. Gelen sprutades på magen... och där var h*n, min älskade lilla skatt! Sparkandes och inte alls speciellt intresserad av att ligga still för att dom skulle kunna mäta både henne/honom eller fostervattnet.
Nu var h*n heller ingen ailen längre utan man kunde nästa se ansiktsdragen (kanske att överdriva, men det var redigt tydligt vad som fanns där inne nu, det var verkligen en bebis!!!) Allt mättes och gicks igenom. Och efter halva tiden utbrister barnmorskan att allt ser perfekt ut. Inget är onormalt eller ser konstigt ut. Kan knappt beskriva hur lättad jag blev. Bebisen är också en redig mönsterbebis.. den följer sin kurva helt som den ska, den ligger prick på den, inte över inte under utan mitt på. Den väger 1500g precis vad en bebis i v.30 ska väga. Vi fick även en bild på det lilla miraklet, visst är h*n underbar!

Slutar snart, ska handla lite påväg hem. Ikväll blir det flygande jakob på Fredriksdalsgatan och fredagsmys på hög nivå. Jag ska inte skryta, men fy tusan vad bra jag mår!!! Idag ;)

MITT<3 i vecka 30

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela