andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

MVC besök

Publicerad 2011-02-03 20:31:27 i Allmänt,

Hade ju mitt MVC besök idag, efter att jag ringt igår. Dock hade min ordinarie barnmorska fått förhinder så jag hade en annan supergullig, som jag också bytte till idag. Det var både positiva besked och lite mindre roliga. Tog blodprov igen och mkt riktigt järnbrist. Sen visade sig också att förra gången jag tog blodprov i vecka 10. Så hade det gett någe typ av utslag på hepatit B!!!!!! Provet gjordes ju om, och först idag fick jag reda på något luddigt svar. JAG HAR INTE HEPATIT B!!! Så att någon inte får för sig och ska tro det nu, men varken jag eller barnmorskan förstod resultatet av det andra provsvaret. Det visar något, men inte hepatit B. Så därför så ska jag till läkaren om en vecka och kolla så vi kan räta ut frågetecknet om vad det ger utslag på.

Sen mätte vi även magen, lyssnade på hjärtljuden och allt var i sin ordning. Dock har jag en "ovanlig" livmoder, som är väldigt avlång tydligen. Vilket gör att den och bebisen redan nu når längre upp än normalt, resultatet av det blir att jag som jag nämnt innan känner hur det trycker under revbenen redan nu, har svårt och böja mig för det tar emot o.s.v. Barnmorskan var ändå väldigt impad över hur smidig jag var... haha. moderkakan ligger högt upp och i bakvägg. Jag bär mitt barn högt... Vad innebär det mer exakt? 
 Sen fick jag beröm för mina MAGMUSKLER!!!???!!! Trodde hon skämtade, men hon var helt seriös. :) *En aning stolt* Jag fick också beröm för min inställning, tro det eller ej ;) Samtidigt smålog hon när jag sa att jag tänkte jobba fram till förlossningen. Hon skrev ändå ut något papper som jag ska skicka in till försäkringskassan för att få havandeskapspenning, OM jag nu under förmodan ångrar mig. Hon tror att jag kommer göra det med andra ord. Villket jag inte alls planerat, mina planer är ju som sagt att jobba så länge det bara går. Skulle ju dö av trisstess av att bara gå hemma och dra, dessutom går tiden så mkt saktare då och jag vill inget hellre än att få ploppa ut min lilla knodd just nu, hålla honom/henne i min famn, lukta, gosa snuffa... Gaaahhhh kan knappt vänta! 
Gud vad jag älskar den lilla/lille där inne. Det var något som verkligen gick upp för mig idag, skitsamma hur jag mår. Bara barnet mår bra, det är det ända viktiga.  

Helgen börjar närma sig med storm steg, fredag i morgon. Ska försöka komma iväg och träna i helgen, samt gå på bio/svinalängorna. Någon som sett den?

Kramar

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2011-02-03 23:53:08

Jag har sett den, tyckte den va bra, men riktigt jobbig..



känner på mig att h*n kommer bli riktigt bortskämd :)

Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela