andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Reaktioner

Publicerad 2011-02-13 10:39:54 i Allmänt,

Sista tiden har jag fått ganska mkt reaktioner om det jag skriver i min blogg. Och nu känner jag att jag måste klargöra en ganska viktig sak så inte det här börjar gå över styr.
Som person är jag en ganska klarspråkig person, jag har inte svårt för att säga hur jag känner och tycker om saker och ting. Och den största anledningen till att jag skriver i min blogg är enbart för min egen skull och för mina vänner som inte bor här och som jag inte träffar så ofta längre ska kunna hålla sig någorlunda uppdaterade om vad jag pysslar med. Jag bryr mig alltså inte om att tjäna pengar eller använda denna blogg till att i första hand kommunicera med övriga allmänheten. Utan den fungerar mer som min graviddagbok just nu, så att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa när bebis väl är ute o.s.v. Visst är det kul att ni kommenterar emellanåt, det visar att det jag skriver faktiskt kan beröra. Men det är fortfarande inte mitt huvudsakliga ändamål, att få så mkt kommentarer som möjligt. Jag ser också att det är hyfsat många som läser, och givetvis undrar jag som alla andra vilka ni är men jag störs inte av att inte få reda på det. Tycker mer det är kul att så många är intresserade.  

Jag funderar mkt, det är ett faktum. Och sista tiden har jag funderat alldeles förskräckligt mkt. Jag har delgett en del av mina tankar här i bloggen och jag vill understryka att jag tror det är normalt att fantisera, filosofera och fundera såhär när man är gravid. Jag är jätteglad och tacksam över att så många ändå har engagerat sig i och försökt att ge svar på tal här i bloggen, oftast har budskapet varit att det här är fullt normalt! MEN sen har vi ju den "klicken" som spekulerar på sidan om i hurvida jag är deprimerad, att det är dåligt mellan Martin och mig o.s.v och till er vill jag bara säga att så är det inte!!! Jag kanske kan ha överdrivit.. eller nej, det har jag inte. Men tillståndet jag befinner mig i gör så att jag inte redigt är i 100% balans, det hör till. För att i nästa sekund kan allt vara på tipp topp. Just detta speglas i min blogg. Och jag vill påminna om att jag i början av min gravidresa talade om att inget skulle lämnas åt slumpen utan att jag skulle vara rätt frispråkig. Jag tycker själv om att läsa såna bloggar, där både nackdelarna och fördelarna speglas. Känns lite mer äkta på något vis, inte sant?

Kanske borde jag tänka över det jag skriver tre gånger till innan jag lägger ut det. Självklart ger jag inte ut de mest privata delarna av mitt liv i bloggen, men mina delar av mina tankar och funderingar kan jag tycka är helt okej. Visst har det blivit en del negativitet sista tiden som kanske har gjort att dessa spekulationer kommit igång, vad vet jag. Det jag vill säga med allt det här är att, jag mår bra! jag är inte deprimerad, jag har bara en del åsikter och tankar som jag delat med mig av. Jag ligger inte i fosterställning i ett nersläckt, mörkt rum och tjuter mer än någon annan. Eller tjuter gör jag kanske mer, men det kan vara för att jag lycklig lika gärna.  ;)


Tack för ordet!

Kommentarer

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2011-02-13 21:43:53

Jag tycker att man ska få skriva precis vad man vill i sin blogg. Det är ens egna tankar som man delar med sig, är det någon som ogillar det man ska skriver behöver de inte läsa.

Spekulationer är något bloggaren får ha i beaktning, även att det är störigt.

Kram Sara

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-16 10:22:34

WORD tjejen!

Håller med dej till fullo..en blogg blir mer äkta och mer läsvärd om den inte bara speglar de bra sidorna och stunderna i ens liv..för vem svävar på rosa fluffiga moln hela dagarna?!! Ne...Och att va gravid är en berg och dalbana känslomässigt, så är det ju...fortsätt att dela med dej om dina tankar och åsikter, jag kommer iaf att fortsätta läsa:) Kram!Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela