andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Stupfull....

Publicerad 2011-02-05 19:28:33 i Allmänt,

Eller inte..... oj det var länge, länge, längesen. Eller alltså jag brukar inte heller bli stupfull mer onykter om det vankas fest, sådär lite lurig ni vet.
Anledningen till rubriken är för att jag precis kommit hem från bion "Svinalängorna" som jag var på med min mor. Jag tyckte att den var lite seg men framförallt väldigt hemsk och det som får mig att må dåligt är att det finns barn i dagens Sverige, ja rent av i Västervik som lever i liknande hemförhållande som i filmen (missbruk, misshandel och misär) Bara tanken på det får mig redigt illa till mods..
Till råga på allt så staplade också en missbrukare in på bion, hon påstod att hon skulle kolla på en av sina  "vänner" ( en av missbrukarkaraktärerna i filmen) med sig hade hon en systempåse med öl, som hon korkade upp under filmens gång. Sånt gör mig grymt förbannad! Hon har säkert ett trasigt förflutet men att gå in på en bio som har ett så tungt budskap och vara aspackad samtidigt som man sitter och dricker är så jävla respektlöst. Meningslösa människa! Man har alltid ett val, och hon har valt att dränka sina sorger i missbruk och se sig själv som ett offer. Jag kan köpa att det kan finnas anledningar och förklaringar men man har ALLTID ett eget ansvar. Tyvärr så ser oftast inte missbrukaren det så utan mer att det är omständigheterna som gjort att det blivit som det blivit.... Ansvar??? vad är det?

Nog talat om tråkighet, så har vi haft spa här hemma idag, och inte vilket spa som helst utan, hundspa. Efter lunch idag så gick hela familjen Kling/Eilersen på en mindre lyckad promenad, anledningen till detta är att det var precis svinhalt. Kände mig som en bambi.. eller förlåt babar på hal is. Som ni vet bröt jag foten i en halkningsolycka förra året så min största skräck är att halka och framför allt nu med bebis i magen. Det liksom knyter sig i hela kroppen på mig om jag halkar till och jag blir precis kallsvettig. Detta gjorde som sagt att det inte blev så mkt gång utan mer staplande från min sida. Hursomhelst åter till spat, väl hemma från halkpromenaden så trängde hela familjen (2 hundar, jag och Martin) in sig i badrummet på 7kvm. Där duschades hundarna med vaniljschampoo, sen vidare ut i hallen för kloklippning. Kul lördagsnöje ju :) 

Nu ligger vi här som 4 säckar potatis, hundarna på golvet och vi i soffan. Nymätta är vi allihopa, vi är redo för melodifestivalen, kanske ska jag tvinga martin till affären för att köpa något gott... vet bara inte vad jag är sugen på. Dags att han få igen för igår ju ;)

Trevlig lördag!
   

PS. Just det jag bara måste dela med mig av min senaste upptäckt, som ni vet så trodde jag att jag upptäckt bristningar på magen min. Jag hittar dom inte längre!!!???!!! Något jag däremot hittat är en asbra blogg, eller jag blev tipsad om den av en vän. Den ger mig hopp och motivation om att jag kommer få tillbaka en någorlunda ok kropp igen. Kolla denna fantastiskt duktiga människa, på mindre  än ett år lyckades hon.




Och nu.....

GRYMT BRA JOBBAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela