andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

1 månad

Publicerad 2011-06-13 09:53:09 i Allmänt,

Elliot är idag en månad gammal, gud vad det gått fort! Det firar han med att börja tappa håret från pannan bak till halva hjässan. Han ser nu ut som en äkta liten farbror, enligt min mening "iprenmannen" ;) Han är med andra ord världens sötaste i sin nya frilla ;) Just nu ligger korven och sover sin förmiddagsnap i nya babysitterna som han fick av farmor och farfar i helgen. VÄRLDENS BÄSTA uppfinning enligt min mening! Det var precis det som fattades för att lilleman skulle känna sig nöjd och för att jag skulle slippa konka på honom hela tiden. Han är ju rätt så sällskapsjuk om man säger så. Dock lyckades jag få honom att sova i sin säng fram till 04.00 i morse, trodde det skulle vara stört omöjligt nu när vi bott ute på tyftingemar i helgen och han sovit emellan oss om nätterna. Där trivs han helt klart bäst om man säger så. Men igår kom jag på planen att lura honom till att sova i sin egen säng genom att lägga honom på tjocktäcket, med sin kudde och filt precis så som han sovit dom senaste nätterna och därefter ha honom i famnen tills han somnade efter sista amningen och sen bädda ner honom precis som han var inbäddad i sängen. Istället för att krångla med att första ta upp honom och sen bädda ner honom i en "kall säng", (hoppas ni fattar) och det funkade!

Han sover nu med 3-4 timmars intervaller ganska så exakt om nätterna och jag är nöjd. gör sista kvällsamningen för kvällen vid 20-21 tiden sen runt 00-01, 03-04 och sen börjar morgonen. Plutten har inte gått upp så mkt på två veckor. Förrförra veckan endast 50 gram och veckan som var 60 gram. Han är nu 52 cm lång och väger 3610 gram. Men nu tror jag det börjar att ge med sig.. han känns och ser tyngre ut ;)

Gud vad det suger i ridtermen hörrni.. måste upp på hästryggen snart. Blir nog veckans preojekt tror jag ;)

Nehepp nu har han vaknat, dags för mat och sen styr vi kosan ut till mormor.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela