andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Bvc, amningsalkolist, shopping och mys...

Publicerad 2011-06-15 23:21:42 i Allmänt,

Min dag började vid 03.30 idag. Ammade Elliot då som efter det var hur pigg som helst och låg klarvaken emellan oss och tittade med stora ögon i taket. Tänkte att så länge han är lugn så är det ju inte så mkt att göra åt och tänkte väl också att han somna om. Men efter en halvtimme började han sparka och fäkta med armarna som en tok och börja snacka något alldeles otroligt, han grät alltså inte utan bara gav ifrån sig massor med ljud och höga var dom också. Så för att Martin inte skulle bli störd i sin skönhetssömn så tog jag täcket under ena armen och ungen under andra och begav mig ut i soffan och satte på tvn.. Vid 08.00 somnade Elliot igen. Men då var det ingen idé för mig att somna om så det var bara att ta sig upp och börja dagens sysslor.

Vid 13.00 stegade vi in på bvc. och det var med andan i halsen jag lade han på vågen.... 170 gram upp på 6 dagar! Jo jag tackar och en stor sten släpptes från mitt bröst. Äntligen börjar han gå upp.
Vidare så mötte vi upp Emelie, Elli och lilla Leia. Gick en sväng på stan.. och faktiskt så inhandlade jag lite kläder. Vet att jag inte skulle, men behöver något fint till helgens grillfest och till midsommar. Nya shoppingsättet är att inte prova utan bara köpa och prova hemma i lugn och ro. Lite smidigare utan barnvagn och barn ju. Hoppas bara jag är duktig och kommer ihåg att lämna tillbaka det jag INTE ska ha sen bara om det nu blir så att något inte passar osv. Annars blir det väldigt dyr shopping ;) Vidare traskade vi till hemköp och köpte dagens fika. Där slängde Leia in handuken, så Elli fick fly fältet till stadsparken och en bänk där hon kunde slå sig ner och amma. Kort efter att dom gick började Elliot också yla så det var bara att gå och joina Elli och Leia. Där satt vi i godan ro, som två amningslkolister på en parkbänk där annars alkolisterna brukar sitta i stadsparken och ammade våra små ;)  

När dom käkat klart traskade vi hem till mig och mötte upp Emelie och Angie som cyklat före. Fikan dukades upp och  Elliot fick paket från tant Emelie ;) Tuffaste bodyn med ACDC på och en sjömanhatt till hans mundering till midsommar. TACK gumman! Tog en massa kort på Elliot och Leia idag också, ska lägga upp dom i morgon. Leia gjorde sig verkligen medans Elliot verkade måttligt road haha :) 

Kvällen har spenderats ute på villa Gränsö. Men nu sitter vi här hela familjen i tvsoffan. Elliot vägrar sova utan ligger och gör massa läten och är världens ljuvligaste lilla kille. Dags för lite babymys med andra ord. :) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela