andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Mitt liv som mamma.

Publicerad 2011-06-08 13:52:02 i Allmänt,

Mitt liv går just nu ut på att bara vara mamma. Att försöka få lite struktur och rutin på allt igen. Det är lättare sagt än gjort må ni tro. Allt beror på om natten varit någorlunda lugn, om matbegäret är normalt, om det är en dålig dag, om det är en bra dag osv. Kort sagt allt styrs efter Elliots behov. Han har blivit min chef kan man säga ;) Skulle städa igår, tänkte i min enfalld att det skulle jag göra på förmiddagen när lille Bubba sov. Nu var ju fallet så att Bubba ville inte alls sova på förmiddagen utan varvade mellan att vara världens sötaste och gladaste baby till att bli TjutLeif som inte var nöjd med något.... Jag städade mellan 13.00 - 16.00. Det brukar ta endast en timme att göra det annars. Planering är alltså något som inte existerar just nu. Utan jag tar dagarna som dom kommer och prio ett är att lära känna Elliot, denna lilla krabat som tittade ut för snart fyra veckor sen. kan ni tänka er hur snabbt det gått??? Och inte känner jag honom på långa vägar än... det kan komma stunder då jag kan undra vad jag gett mig in på, när det är tröstlösa gråt och man fattar nada. Men på något sätt rer man ut det, och för varje dag som går lär man sig något nytt av sin lille chef ;)

Visst kommer det dagar då jag är depp för att jag inte kan göra vad jag vill när jag vill, ni må tro att jag är grymt avundsjuk på martin ibland, för att kroppen ser ut som stryk och för att det inte går tillräckligt fort att gå ner i vikt osv. Men vad fasen man får se vad man fick för det och får i väldigt många år framöver. Och jag älskar min lilla "Bubba" mer än något annat. 

Midsommarplanerna har börjat att ta sin form, tror det kommer bli supertrevligt. Och kanske kanske kommer jag ta mitt första glas rosé på väldigt länge. Men bara kanske.. vi får se hur det känns längre fram.  
Nehepp om man skulle föröska sig på att få i lite färg i håret medans lilleman sover. Kanske har jag turen att jag hinner skölja ur  sen också ;) 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela