andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Update

Publicerad 2011-06-29 01:07:58 i Allmänt,

Nattinlägg.. som vanligt! Kollade precis över hur många besökare jag har, och blev helt paff när jag insåg att ni är runt 100 stycken som varje dag tar er tiden för att gå in och läsa mina skrivna rader här. Som den nyfikna person jag är så undrar jag ju givetvis vilka ni alla är? Inte känner jag väl så mkt folk? Eller? Tycker i vilket fall att det är jättekul att ni vill läsa...  Jag vill också tacka er alla som kommit med fina tips, uppmuntran osv angående det senaste inlägget. Det värmer verkligen! Och visst hade han gått upp min lille son, hela 170 gram hade han gått upp i måndags och det på 5 dagar, så nu väger han hela 3970 gram. Så nu har vi ett kvitto på det vi erfarade stämmer, jag har inte tillräckligt med mjölk som sagt och den jag har är "lättmjölk" Vi har nu fortsatt med ersättningen, jag ammar först och ger sen ersättning, men vartannat mål ger jag dubbelt så mkt ersättning endast och Elliot blir så mkt nöjdare vid dom tillfällena. Slutsatsen man kan dra då är att han inte blir nöjd av kombon amning/ersättning. Så nu står jag av naturliga skäl vid ännu ett svårt val... att sluta amma helt. Jag vill ju amma, men fråga är om det här är värt det. Elliot mår ju faktiskt bättre av att bara gå på ersättning, han blir mätt och belåten vid varje måltid och växer som han ska. Och det är det absolut viktigaste. Ska tillbaka till bvc på måndag igen, hoppas då på ytterligare en uppgång och ännu mer sen sist. För då får jag ytterligare ett kvitto på att sluta amma är det enda rätta eftersom vartannat mål enbart nu är ersättning.... svåra beslut.

Semesterplanerna är igång och ska planeras. I år bär det av mot Falkenberg på buskis. Ni vet den där som går på tv :) Vi ska bo i husbilen på en camping, familjesemester med andra ord. Dessutom följer mormor/morfar och farmor/farfar med.  Falsterbo får det bli nästa år igen, känns inte som bästa stället för en liten bebis ju. Men för oss vuxna är det himmelriket ;) Så som sagt nästa år... då får Elliot bo hos mormor eller farmor. :)

I helgen som var så gick ju midsommar av stapeln, vi hade anordnat lite galej ute på tyftingemar, med midsommarlunch, femkamp, badbalja mm.. mkt lyckat blev det och jag tror närmare bestämt att en ny tradition föddes :) Nästa år ska jag dessutom få vara med och häva nubben istället för att bara sjunga sångerna ;) dock slank det ner lite rose´och fanta under kvällen. GIVETVIS INTE i några mängder, utan två små glas under HELA långa dagen och kvällen dracks. Kände att jag ville vara extra tydlig med detta så ingen får för sig att jag var full på midsommar ;)

TRÄNING! Om det nu är så att jag ska sluta amma så är det nu dags för att ta i med hårdhandskarna. Jag är sjukt deprimerad över min kropp, men jag kan dock inte riktigt hitta motivationen än. Jag behöver snabba resultat....shakerna ligger då nära till hands, vet att det i längden är sämsta sättet att gå ner på. Men bara för 2-3 veckor kan det väl vara ok. Så man kommer igång liksom.....fasen jag är helt enkelt jävligt lat. Men är så trött på att inte kunna ha alla mina fina kläder längre, att inte känna sig snygg, att få ångest över att se mig i spegeln så nu jävlar är det slut på soffpotatisen. Diet och träning! Jag behöver en kickstart för att komma igång och så är det, återkommer med hur jag gör nästa måndag, då amningsbeslutet är taget.

Nu är det dags för sängen...
Natta!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-06-29 12:49:25

Ser fram emot den resan!

Postat av: Emmalie

Publicerad 2011-08-02 15:05:32

Du som ändå har ganska mpnga kilo att gå ner nu efter graviditeten borde nästan köra en kickstart med shaken, motivationen ökar!! :D Lycka till!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela