andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

85 F!

Publicerad 2011-03-09 19:32:53 i Allmänt,

Fattar ni hur stora pattar man har då??!!! Jag har börjat få lite känningar i ryggen, har ju mestadels använt sportopp nu, så tänkte det var bra med en bh som gav lite mer stöd. Varför inte en amningsbh när man ändå är igång tänkte jag.... Men ack nej ack nej, där trodde jag fel mina vänner. Dom kunde jag inte ens ha! Utan jag fick köpa ett svart monster i storlek 85F! HAHAHA

Idag när jag kom hem, mötte jag min älskade, underbara sambo i dörren. Han ville åka och jaga.... jag tände på alla cylindrar (jag är skiiiittrött idag) Och frågade (skrek) om det stod städtjänst i pannan på mig eftrsom vi ska ha gäster på fredag. Vi måste städa (idag) förbereda maten (imorgon, slutar 16.30) och om han menade på fullaste allvar att JAAAG skulle göra det??!! SJÄLV??!!
Gissa vad jag fick för svar... Jag har städat säger han då, den lilla knosegrisen ;) Självklart fattade jag att det låg en lite räv begraven bakom den handlingen,  han visste att jag inte skulle kunna säga nej till han då ju. Men jag blev så himla glad ändå. Gud så skönt att slippa bry sig om det idag, och istället lägga upp fötterna på sofflocket och soooova.... ellerhur! Trodde jag... Nej du, här blir det inget sova för mammsen, krabaten kör karatematch med mina inre organ och är inne i rond 589. Jag har aldrig varit med om att hela magen formligen flyttar sig. Det är helt galet!!! Jag mår illa av det dessutom... 

I förra inlägget kan ni ju skåda maggen... Månag är helt på det klara med att det är en killmage. Är det så fortfarande??? Eller några som ändrat sig? Ni förstår att jag är nyfiken va ;) Samtidigt vill jag ju inte veta, men spekulera får man. :)

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2011-03-10 09:07:59

Hej Janni.

Roligt att du ska få en liten bäbis! Grattis!

Följer din blogg lite till och från och fastnade för ditt dilemma med Bh storlek.

Jag har samma problem när det gäller ammningsbh. Men om du har vägarna förbi Vimmerby så kan jag rekommendera en "tantbutik" som heter stuneks. Dom har ammningsbh långt upp i storlekarna.

Jag ska själv ha barn nummer 2 och märkte snabbt att mina bh:ar som jag hade till nr 1 var på tok för små och började leta efter nya, men det visade sig att varken H&M, Kappahl eller Lindex har min storlek som är 80F....

Tråkigt.

Lycka till i din jakt på ammningsbh.

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-03-10 09:37:47

Jadu, vad ska man tro att det växer för liten krabat är inne? Jag vet inga tecken alls man ska titta efter s jag kör en chansning. Jag tror att det är en liten flicka. :) Får vi se vem som har rätt själv. Vad tror du själv? Jag tror det gömmer sig en liten penis i min mage. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela