andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Häffaklump

Publicerad 2011-03-22 12:49:36 i Allmänt,

Jag spricker snart! Det är sant och jag är helt säker, vatten har börjat att fylla min kropp. Mysigt med vårvärme ju... eller INTE! Varmt? Eh jaaaa..... Jag är inte avundsjuk på dom som får gå högravida över sommaren kan jag säga. Min älskade unge har valt sida kan man säga, den lutar mest åt höger.... Med det innebär det att den naglat sig fast i min högra maghalva. Där ligger den så fint och sparkar mig rakt upp under revbenen, speciellt på natten. Att lilla mamma lider av andnöd och revbensfrakturer spelar ingen som helst roll ju. Härlig unge det här ;) Jag är absolut inte graviditetsbitter, hur kan ni tro något sånt ;) haha...
Dessutom har jag ont i ena stjärthalvan, någon som har någon förklaring? Det liksom känns som om jag har gjordens träningsvärk som stålar ner i benet.

I övrigt flyter allt på, solen skiner som sagt och visst är det gött att få sträcka upp nyllet och lapa in så mkt sol det bara går när vi är ute om dagarna. Roligare för ungarna att kunna få börja använda cyklarna  och kunna sitta i sandlådan igen.
Vi, Martin och jag spenderar en hel del tid ute i Tyftet nu som sagt. Ikväll ska jag börja projekt "omålning av möbler", dom ska bli sådär snyggt chabby chic vitslitna är tanken.

Helgen som gick spenderades i malmö fredag-lördag. Mycket trevligt! Och gott med hotellfrukost ;)
Kommande helg är oplanerad än så länge med undantag för att fira brollan som fyller år i möra. Tänk att han blivit så stor den lilla skiten ;)

Skötväska föresten, någon som har någe tips? Jag vill ha en praktisk och lite fräsig...
Vecka 34. 6 veckor kvar till BF. MEN dom säger ju att bernet likaväl kan födas frånochmed Vecka 37 fram till 42, vilket innebär om 3-8 veckor kvar. Tänk förstår ni om den tittar ut om 3 veckor!! SCARY!

Mkt ordbajsande känner jag, men mest för att uppdatera lite om oväsentligheter.
Må gott i solen!

KRAM!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-22 13:25:50

bara ett litet tips på den onda stjärthalvan som strålar ner i rumpan:) ... kan vara ischias nerven som är i kläm?kolla hos kiropraktor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela