andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Babyträff

Publicerad 2011-05-25 22:09:22 i Allmänt,

Idag har mestadels av dagen spenderats på stan med Elli och lilla Leia. Vi har ätit lunch och shoppat, givetvis till våra bebisar :)
Har även varit på BVC för vägning och mätning. Från i fredags har lilla hjärtat ökat från 3390-3500 gram och är nu 51 cm lång.

Nu i eftermiddags kom Karin och lilla Nikkan på besök och nu sitter vi här Jag och Martin och rår om varandra :) Vår son ligger i vaggan och sover sött. På tal om sova, jag skrev ju igår att Elliot hade kommit in i något sort stimm på nätterna, natten som var bevisade han motsatsen... ganska rejält om man säger så. Jag ammade honom sisat gången 21.00 igår kväll, sen somnade han och sov till 06.00 i morse!!!!!! Tror ni jag sov i natt? Neee för jag blev ju helt nervös att det var något fel på honom som nu istället sov utan att vakna. Tänk att man ska vara så harig hela tiden. Var uppe säkert tio gånger i natt och kollade så att han andades. Herregud, jag vet att jag satt och var så himla tuff när jag var gravid om hur jag skulle vara som mamma.... Att jag absolut inte skulle vara "harig" att inte oroa mig så mkt osv osv. Kan säga att det är lättare sagt än gjort så här i efterhand... jag är världens mes!

Nu ska jag skirva förlossningsberättelsen.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela