andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Härlig dag...

Publicerad 2011-05-18 22:39:34 i Allmänt,

Vart får man orken ifrån? Jag sover knappt på nätterna, då Elliot har sina mest vakna timmar då. Men någonstans så går det ändå att fixa dagarna på endast 3-4 timmars sömn. Brukar försöka sova någon timma på dagen med. Startade dagen med långpromenad idag 06.30, gud så skönt att äntligen kunna röra sig någorlunda. Visst trycker det neråt och jag är fortfrande rätt svullen men viljan är starkare än ontet ;) Var ute och gick i en timma lite drygt, när jag kom hem var jag rätt mör må ni tro. Får som sammandragningar emellanåt, antar att det är livmodern som drar ihop sig? Igårkväll var det rätt jobbigt, var tvungen att ta panodil för att kunna sova. 

Vidare lagdes det frukost, nyttofrulle till mig och mjöldrink till Elliot ;) Min lilla gosfis, han är så snäll och fin. Sover mest och finner sig i det mesta. Dock tycker jag han kan lägga ner att somna vid tutten när han ska ammas. han ligger och myser mest istället för att äta så man får liksom påminna honom om vad det är han ska göra. 

Vid två tiden traskade vi ner till stan för att gör några snabba ärrenden och för att möta upp Elliots blivande tjej, lilla Leia, 13 dagar äldre än han själv. ;) Tillsammans gick hennes mamma, jag, Angie, Emelie och småfisarna hem till oss för babyfika och ammningsmys. Både jag och Elli satt här hemma med tuttarna i vädret. Sjukt för några veckor sen satt vi med magarna i vädret på min uteplats och solade. Nu har vi äntligen våra små fisar här, ÄNTLIGEN!

Torsdag imorgon. 1 vecka sen vi åkte in till förlossningen... fasen vad fort det gått. Dock föddes han ju inte förrän på fredagen. Förlossningsberättelsen ja... kanske imorgon ;) 

Har slagit ihjäl kvällen med bl.a. ett mkt roligt samtal av en kär vän ikväll. Du är saknad gumman! <3 samt lite filmys med mitt stora hjärta. men nu går dom stora blå i kors så det är dags för sängen. 
Natti natt mina vänner!   

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2011-05-19 23:20:49

Jag längtar efter din förlossningsberättelse. Jag tror att den kommer vara rolig läsning..:)



Jag längtar efter att få träffa lilla fina Elliot, gosa och lukta, krama och gulla.



Jag längtar efter att få träffa dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela