andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Rusningstrafik

Publicerad 2011-05-24 12:21:45 i Allmänt,

Dagarna tuffar på, och jag kan inte redigt sätta fingret på vad vi gör som gör att det går så himla fort. Mkt besök har det blivit, vi har varit runt en hel del. Vi måste helt klart lugna ner oss lite tror jag... Igår var vi bl.a. på Astrid Lindgrens värld med Martins systerbarn. Elliot sov sig igenom hela dagen, med undantag för matningen. En stor guldstjärna till ALV för amningsrummet dom har. Hur bra och genomtänkt är inte det liksom? Ett rum för oss som ammar, med fotöljer, filtar, kuddar mm.. där vi får komma undan och kunna amma våra små i lugn och ro.

Sista nätterna har Elliot varit mer grinig än vanligt. När blöjan är bytt och man är nymatad, han får ligga brevid oss i sängen och inget är bra nog. Ja, då är det fasen inte lätt att vara mamma. I natt drog det igång runt 02.00 och höll på till 08.00 med undantag för amning och 20 minuters sovningar. Och jag som berömt honom att han varit så himla snäll och go som bara sover och aldrig skriker. Hoppas att det här bara är för stunden och att han återgår till sitt "normala" jag snart ;)

Eftervärkarna har börjat att ge med sig, men jag har börjat känna av "ett tryck" i de nedre regionerna när jag rör på mig för mkt. Antar att det är bäckenet som inte är på plats än som trycker neråt.. eller någe? Tänkte jag skulle höra på Bvc imorgon när vi ska dit. Vi var där ju förra vecka (fredags) och Plutten hade gått upp från 3340 - 3390 gram, från måndagen-fredagen. Hoppas på ytterligare en viktökning imorgon, konstigt vore det väl annars så mkt som han har tuttat sista dygnen. Tycker inte jag gjort annat än att ammat.


Gud vilken morsa jag blivit.. haha allt handlar verkligen om lilla Elliot nu märker jag. Snacka om att den lilla krabban tar upp hela mitt liv. Något som jag planerar är att börja ta tag så sakteliga i mig själv... EGENVÅRD med andra ord. Frissan, naglar bl.a. Dock inga nya kläder ännu, känns så meningslöst att köpa nu.

Något som också har börjats att planeras för är midsommar. Vi kommer dra ihop festlighet på tyftingemar. Med sillunch, traditionellt midsommarfirande, femkamp, lerduveskytte, badbaljebad mm. Kanske en början på en tradition.. :)

Nehepp nu ska sonen badas...

OM han behagar somna sen, så kommer förlossningsberättelsen :) haha fy vad jag tjatar om den.

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-05-24 15:08:26

Men jag tror att vi alla väntar på din story med spänning! Så jag håller tummarna för att lilla Elliot ska sova gott sen :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela