andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Sommarkväll!

Publicerad 2011-05-19 23:47:09 i Allmänt,

Är precis hemkommen från en kvällspromenad, gjorde Elliot klar för nattning och bäddade ner han i vagnen vid 21.00 och har varit ute sen dess. Så himla underbart väder ju! Kändes som om man var utomlands och gick, så himla varmt.
I natt skötte min lilla gosse sig exemplariskt. Vi nattade honom vid åtta med amning och allt vad det innebär, vid tolv vaknade han och vill ha mat, somnade om och vaknade vid fyra igen och så slutligen vid åtta på morgonen........
(Klockan var 22.15 när jag började skriva, men plikten kallade så jag är nu tillbaka 23.28, borde sova jag vet...)

Efter sista amningen i natt så fick jag sjuka värkar, kändes precis som förlossningsvärkar! Precis likadant blev det vid morgonamningen så jag ringde Gyn. Eftervärkar var diagnosen. Livmodern håller ju på och dra ihop sig, men trodde på riktigt att jag skulle föda en bebis till imorse, vred mig formligen i kramp och tjöt som en gris. puuuhhaa.. som tur går det över på en halvtimme med hjälp av värktabletter. Sen har jag dragit på mig en gammal ögoninflammation också, är lite rädd att det ska smitta lillkörven, hoppas han slipper.  

I övrigt mår jag oförskämt bra, har nästan slutat blöda och är ute minst 1 timma om dagen och går mina efterlängtade promenader helt obehindrat. Imorgon blir Elliot 1 vecka, shit vad tiden gått fort! Vid den här tiden för en vecka sen hade jag det grymt jobbigt och idag sitter jag här med den underbaraste varelse som jag skådat brevid mig. Lika ont det gjorde då lika mkt (nej mer) älskar jag honom. Och den smärta skulle jag kunna möta, utan att tveka, 100 gånger om med tanke på vad jag fick för det. 

Imorgon ska vi på vårat första Bvc besök, hoppas och håller tummarna för att han har gått upp i vikt. Sen ska vi träffa Bea.

Men nu, nu ska vi sova. Natti

Ps. Elli du är jättevälkommen!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-05-20 14:30:34

Vad skönt att du mår så bra gumman! jag är snart mig själv igen också, tog lite längre tid än väntat men visst är det värt det :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela