andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Uppdateringar från 5 dagar.

Publicerad 2011-05-02 14:18:57 i Allmänt,

Oj vad tiden går, eller iallafall för er som väntar på uppdateringar från mig ;) För min egen del står tiden still, har nog aldrig längtat så mkt till något som jag gör just nu. Försöker inte att tänka så mkt på det längre utan gör allt för att tiden ska gå så fort som möjligt.

Så var har hänt sen sist då? Jo jag var ju på ultraljud och läkarbesök förra veckan.... igen. Vet inte redigt vad jag ska säga förutom att det ska bli grymt skönt när det här är över. Jag har ju ett ganska stort SF- mått som jag nämnt tidigare. Och min barnmorska är ganska förbryllad över det, just därför så har det blivit så många ultraljud och kontroller för att säkerhetsställa så att det inte är för mkt fostervatten mm. Men när det visat sig gång på gång att allt är normalt  så börjar iallafall jag lessna lite, man blir ju nervös varje gång man ska göra extrakontroller liksom. Varför inte bara acceptera att jag har ett större mått än normlat att min kropp är skapt så, att min livmoder är skapt så att det blir större. Hursomhelst så fick jag i onsdags prata med en läkare som sa att allt återigen var i sin ordning. Bebisen var inte onormalt stor, den låg någonstans på 3700 gram. +- 200 gram alltså var det ingen större risk för att det skulle bli en 5 kilos bebis, och man ville absolut inte sätta igång mig tidigare. Mina sista kilo berodde troligtvis på vätskan som samlats i min kropp och ALLA värden var bra.  Så nu hoppas jag bara allt flyter tills mitt lilla hjärta behagar att komma ut. 8 DAGAR kvar!  :) Kan man hoppas på i varje fall. KOmmer säkert bli längre. Har ju trott att jag ska föda barn i tre veckor snart haha...  Minsta lilla värk tar man ju som ett tecken på att det är igång. Idag vaknade jag av världens magvärk och (ursäkta detaljen) Diarré som hållit i sig. :) Ett tecken månne??? Dagarna går med mer eller mindre förvärkar... så snart (hoppas jag) snart får jag äntligen vara med om detta stora fantastiska alla pratar om :) Frågan är bara när?

I slutet på förra veckan styrde jag mest hemma, rensade ut garderober och skrymsler. Slängde, sorterade och paketerade -mkt duktig var jag :) Det gjordes budgeter över hur jag ska leva dom 18 månaderna framöver. Alltså beräknade jag min föräldrapenning och framtid. Jag har nu beslutat mig för att börja plugga efter att jag varit mammaledig. Jag är faktiskt taggad. :)

I lördags gick min födelsedagsfest/babyshower av stapeln och jisses vad trevligt det var. Blir så glad av alla fina tjejer som var här då, var och en av er är så unik på ert eget vis för mig. Fick jättefina presenter dessutom och som ni säkert vet så fullkomligt älskar jag presenter och överaskningar!!! :) Så ni må tro att jag var lycklig när jag fick hugga in på berget av paket :)
Jag fick:
Ett babygym (tummen)
En filt (tummen)
En TS-berlock "turklöver" kan behövas nu ;)
Ett helt överlevnadskit till bebisen och mig.
Ett nagelkit till bebis
Borste och kam till bebis
Snuttefilt till bebis
Ett Jättefint doftljus
En retroleksakshund
En Dinglisko
En "min första gästbok"
En "Mina första år bok"
En leksaksskallra

Tror det var allt. Så mkt fint och välbehövligt. Tack alla ni underbara!

På onsdag fyller jag år dessutom. Och jag brukar alltid ha en hel lista på vad jag önskar mig (vet att jag är 27 år, men det är alltid något jag kommer göra) Och det hade jag också tills för ett tag sen, men nu kan jag inte komma på vad det var jag ville ha.  Ska försöka komma på det tills imorgon så skriver jag ut det här ;)

Idag har min dag bestått av att styra lite här hemma. Jag städar av någon anledning varje dag, våra hundar fäller något kopiöst! Och jag får av någon anledning PANIK??! på det... Skyller på hormonerna. Jag har också bokat tid för faderskapsgrej. Alltså Martin ska godkänna att det är han som är pappan typ :)
Imorgon kommer lilla Melker göra mig sällis på eftermiddagen annars är planerna rätt lugna. Åker nog ut till mor och far en sväng på förmiddagen. Dags för lite mat.

Tjing! 





Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2011-05-02 15:12:35

bra janni, när jag var i norge ( två veckor innan BF ) så är pappas sambos mamma barnmorska & jobbar på förlossningen. Hon frågade jämt mig om jag fått Diarré då det ska vara att det är på G ;D vi får helt enkelt hoppas att det är så.

Postat av: AFA Försäkring

Publicerad 2011-05-04 11:54:23

Hej!



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.



Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privat arbetare. Du måste också jobba på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).



Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring



Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Vänliga hälsningar

Adam

AFA Försäkring

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela