andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Dagen med stort D.

Publicerad 2013-05-27 10:08:47 i Allmänt,

Idag är dagen bebis ska anlända, vi är redo! Men  är osäker på om huvudgästen är det. Igår var det lugnt, lite bök och sammandragningar. Jag triggar gärna lite när sammandragningarna kommer genom att gå lite i trappan osv. ;) mene det blev en väldigt lugn natt ändå. 
Den har även hållt sig lugn nu på morgonen och förmiddagen. Nästan lite för lugn så jag har fått buffat på magen för att få lite reaktion. Något som däremot inträffade nu efter att jah lämnat lilleman var att jag fick världens halsbränna och mådde jätteilla! Så när jag kom hem kräktes jag?? Någon som varit med om det innan förlossningen startade? Försöker hitta alla tecken som går här nu ;)
Ska städa lite här nu, sen en lunch med min bästis! Hämta lillekultingen, och sen fira svägerskan på hennes dag :) jajjemen bebis har samma födelsedatum, så vi får väl se vad som hänt innan dagen är slut :) bjuder på "sista magbilden" hoppas kan man ju! 
 

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2013-05-27 19:53:11

Oj då kanske det händer snart!!
Själv kräktes jag samma dag som Jocke föddes :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela