andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lugnet före stormen?

Publicerad 2013-05-23 14:33:54 i Allmänt,

Lugn natt, lugn dag! Har pysslat och styrt mest hela dagen idag. Fått energi..?  Det är väl bara att tack för känner jag ;) bebis gör sig påmind genom att böka lite, annars inga förvärkar eller annat som skulle kunna tyda på att förlossning är på G. Skumt har ju varit så säker på att det varit dags, vilken dag som helst. Kanske är det lugnet före stormen ;) 
Med Elliot gick ju bara vattnet tidigt på morgonen efter en lugn natt, värkarbetet satte igång 3 timmar efter. Dagen Innan hade jag storstädat bilen och tvättat den. Så vem vet... 
 
Dagens bullbak gick över förväntan idag med, glömde en plåt i ugnen bara, men det går nog att äta dom ändå. Skulle kunna leva på nybakta bullar och mjölk! Fredag imorgon då, veckan har gått redigt snabbt ändå trots att man varit ledig. 
Igår lade Martin renoveringen åt sidan under kvällen och följde med Elliot och mig på "vårruset" ett litet maraton lopp som Elliots dagis anordnat. Med grillning efteråt. Vädret kunde inte bli bättre, då det slog om till sol och värme. Det var jättemysigt och Elliot och pappa sprang slingan, mina duktiga killar! :) bilder på det kommer under kvällen. 
 
På lördag vankas det födelsedagskalas för min svägerska, hoppas verkligen att vi kan vara med!  Som det känns nu ska det inte vara några som helst problem. Det större problemet är väl att hitta några kläder som man ser skaplig ut i. Just för tillfället känner man sig inte sådär jättesnygg
direkt ;) dessutom så har jag fått pigmentsfläckar  i ansiktet så det ser ut som jag har glasögon och mustach. Fick det med Elliot också, och eftersom det även denna gång har varit sol och jag vistas ute på jobbet så kom det nu som ett brev på posten. 
Snyggt ju! Haha

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2013-05-23 17:52:27

Solskydd Janni! För tusan var försiktig i solen! *morr*

Puss

Svar: Jag vet gumman! Har varit slarvig, brukar ju inte ta såhär lätt annars... Mkt hormon i kroppen som gört nu ju :s
Janky

Postat av: Josse

Publicerad 2013-05-24 07:52:18

Pft! Du har väl alltid blivit brun lätt, men det är däremot hormonerna som gör att du får fläckar! Mm, så det så!

Svar: Okeeeej då.. Tur att det är svinkallt och ingen sol nu då ;)
Janky

Postat av: Josse

Publicerad 2013-05-24 13:40:53

Mm! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela