andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Morgonstund...

Publicerad 2013-05-24 10:19:19 i Allmänt,

vet ni vad jag gör just nu? Jo, jag sitter på ett litet cafe i stan, helt själv med en kaffe och fralla. Runt omkring mig sitter det äldre herrar och diskuterar livet, rätt roligt att lyssna på dom faktiskt. Det är fridfullt på något viS, att sitta här... Varför gör jag det nu då? Jo, jag har ju varit på mvc och har lite ärrenden på stan, så istället för att åka hem så blev jag kvar här. 
 
Mvc besöket gick bra, mitt blodtryck hade gått ner lite men det verkade inte vara någon fara. Sen hade inte magen växt något, så hon började prata lite om tillväxthämmning??? Men efter att ha pratat lite med en till barnmorska så kom dom fram till att så nog inte var fallet :) hjärtat lät bra på den lilla i magen och jag fick en ny tid på torsdag i nästa vecka. Som vi sa att vi hoppas att vi slipper, tänk vad fint det vore att få barn på söndag. På mors dag! Perfekt ju ;) 
 
Nu har jag druckit upp, affärerna har öppnat, gubbarna har bytts ut mot tjattertanter med rökröst. Så nu är det dags att röra på dom svullna korvbenen ;) så man får någe gjort. 
 
Trevlig fredag! Obs! Poängtera de svullna fingrarna!! OMG! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela